כליה ימין בלבד נצפתה בסקירת מערכות מוקדמת

דיון מתוך פורום  נפרולוגיה ילדים

10/07/2018 | 14:26 | מאת: דנה

שלום, בסקירה המוקדמת שבוצעה במכון פרטי לא נמצאה כליה שמאלית בעוברית וכמו כן זוהתה נקודה אקוגנית בלב. נשלחנו לייעוץ גנטי ואנחנו בתהליכי בירור. האם יתכן כי הכליה בכל זאת קיימת ותקינה למרות שלא נצפתה?

לקריאה נוספת והעמקה

כשכליה לא נמצאת במיקום האנטומי יש סבירות שהיא אקטופית- לא במיקום הרגיל שלה ולרוב נמוןך יותר באגן או שבאמת חסרה. האפשרות הראשונה אפילו יותר שכיחה. בכל מקרה רצוי לנסות לבצע דופלר על מנת לבדוק זרימה לכיוון כליה שניה במידה והיא קיימת. חשוב לקבל יעוץ גנטי כדי להפנות לבדיקת מי שפיר ולרוב גם צ'יפ גנטי כי יש קשר בין הפרעות במערכת השתן לבין הפרעות בחומר הגנטי כמו גם הלב. לכן בהמשך ההיריון בנוסף לכל הנ"ל חשוב לבצע גם אקו לב עובר וגם סקירה מורחבת יסודית של כל מערכות הגוף כולל עמוד שדרה חוט שדרה פי טבעת שלד וכל המערכות

10/07/2018 | 22:02 | מאת: דנה

היינו בייעוץ גנטי והומלץ על סקירה ממוקדת כליות ודרכי השתן. כמו כן הופנינו למי שפיר+צ'יפ והומלץ לפנות לנפרולוג ילדים. בנוסף נמצאכתם אקוגני בלב. נאמר לנו שזה עלול להצביע על דאון יחד עם הכליה. האם הסקירה מספיקה לבינתיחם או שעלינו לבקש כבר סקירה כללית כפי שפירטת? מה הן ההשלחות ל כליה אחת במידה ולא ימצא ממצא נוסף?

מנהל פורום נפרולוגיה ילדים