טיפות לשינוי מספר - בדיקת עיניים

דיון מתוך פורום  עין יבשה - אבחון וטיפול

17/02/2017 | 10:47 | מאת: א

שלום, בביקור אצל רופא עיניים, אחרי הרחבת עישונים ובדיקת שינוי במספר, אחרי לייזר (לפני 17 שנה), לא נמצא שינוי מהותי במספר מלפני שנה (עליה של רבע צילינדר, מספר מגיע ל 0.75 ו0.5 צילינדר בשתי העיניים). למרות האמור הרופא נתן טיפות מסוג TIWPTIC לחודשים בטענה שהשינוי במספר גדול, שאל לגיל (37) וציין שהנל ישנה את המספר. בבדיקה של משמעות הטיפות הבנתי שמדובר בטיפות לטיםול בלחץ תוך עיני, לא נאמר שיש כזו בעיה בביקור זה או בביקורים קודמים במהלך הביקורות בשנים שאחרי הלייזר, אלא רק יובש (אותו אני מרגישה מאוד בעונת החורף אף על פי שהרופא לא רואה יובש משמעותי כמו התחושה). השאלה - מדוע הטיפול בטיפות אלה? האם תרופתי ללחץ? האם יכול לשפר מספר ? (לא ידוע לי על טיפות שמשפרות מספר). כמו כן, בדיקת המספר בבדיקה זו, עם האופטימיטריסט היתה קרובה לבדיקה קודמת בחנות אופטיקה אוביקטיבית אך שונה מבדיקה של אופטימיטריסט נוסף שמצא מספר 1.5 ו1.25 בעיניים.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, כעיקרון יש מצבים בהם טיפות להורדת לחץ תוך עיני משנות את המספר ז"א מקטינות אותו במעט, למרות שמתחילה אין בעית לחץ תוך עיני למטופל. המטרה לטיפל היא לנסות לשפר את הראיה לרחוק ולהימנע מניתוח לתיקון שארית המספרים שיש היום.

15/12/2017 | 11:06 | מאת: הודיה

לי גם הרופא המליץ על הטיפות האלה לאחר שלוש שנים של ניתוח לתיקון הראייה כשבאתי לרכוש את הטיפות הרוקחת נבהלה ואמרה לי שאני מאוד צעירה וזה מסוכן זה יכול לגרום נזק שאנשים בגילאי 60 לוקחים את זה לטיפול בכל מיני בעיות בעין מתלבטת אם לרכוש בעין אחת המספר הוא חצי והשניה רבע זה באמת מועיל?? יש אנשים שניסו וזה עזר להם?

מנהל פורום עין יבשה - אבחון וטיפול