הרטבה ילד בן שש

דיון מתוך פורום  הרטבת לילה

31/12/2012 | 10:49 | מאת: אפרת

שלום, בני בן שש (בעוד כחודשיים) ומרטיב בלילה. התחלתי לפני כשבועיים שימוש במינרין כדור אחד מתחת ללשו. מאז תחילת הטיפול בני מרטיב כל לילה באופן קבוע, לעומת מצב קודם שההרטבה לא הייתה כל לילה, הייתה כארבע ימים הילד היה מרטיב וכשלושה פעמים היה יבש? שאלתי מה קורה כאן? זה נורמלי? אולי הטיפול אינו מתאים? כשאני שואלת את הילד האם הוא מרגיש שהוא עושה פיפי?, הילד תמיד אומר לי אמא אני לא מצליח להתעורר, אני חולם שאני עושה פיפי... תודה, אפרת

לקריאה נוספת והעמקה
06/01/2013 | 13:10 | מאת: מאיה

בדיוק היום המליצו לי על הכדור הזה לבני בן ה-7 . מענין אותי לשאול, האם יש שינוי אצלכם? כדאי לעשות שימוש בכדור? האם ידוע לך אם אין בו סיכון? כלשהו? תודה רבה על התשובה.

06/01/2013 | 13:23 | מאת: אפרת

שלום מאיה, אני לא ראיתי כל שיפור אצל בני, הוא לקח את הכדור שלושה שבועות והמשיך להרטיב, ראי את הודעתי מעלה. למיטב ידיעתי לפי דבריו של הרופא אין סיכון בשימוש בכדור זה. אצלי זה לא ממש הצליח, אבל יש ילדים שזה עוזר להם. בגלל זה פניתי בשאלה לפרופ' פומרנץ, אני לא יודעת האם זה סביר כי שלושה שבועות מאז הטיפול אין כלל שיפור?, האם השיפור מגיע אחרי זמן מה?, אני ממש אובדת עצות.. נכון להיום הפסקתי עם הכדור, כי לא ראיתי שיפור כלל אצל בני. אבל שוב, לא כל המקרים הם זהים, אולי לבנך זה יעזור. בהצלחה !!!

שלום. הרטבת לילה נגרמת משילוב של מספר גורמים: שינה עמוקה המתבטאת בהפרעה ביקיצה, תפקוד לקוי של שלפוחית השתן, ויצור שתן מוגבר במהלך הלילה- פוליאוריה לילית. מאחר ובהרטבת לילה יכולים להיות מספר גורמים שמתבטאים בהרטבה. אבחון (בירור רפואי) של הבעיה הרפואית כמו בכל בעיה רפואית אחרת, יתן את התשובה הרפואית המדויקת לגורם להרטבת לילה. לאחר איבחון מדוייק יותר של הגורם להרטבה, ניתן לטפל בבעיה. מתן תרופה ללא אבחון לא תמיד יתן תשובה מלאה לבעית ההרטבה. טיפול בפעמונית או תרופה לא מתאימה יעזור רק לחלק מהילדים או לא יעזור בכלל. הבירור פשוט לא פולשני וניתן לביצוע בקלות. איבחון של הגורם / או הגורמים להרטבה יאפשר טיפול מתאים. גישה זו מקובלת בעולם המערבי. ממליץ קודם לברר ורק אחר כך לטפל. בכבוד רב ממליץ לבצע בירור לפני. פרופ פומרנץ מנהל יחידת כליות ילדים, ומרפאת הרטבות לילה. 098621860 למרפאת הרטבה .

מנהל פורום הרטבת לילה