דלקת מפרקים בתינוקת בת שנה ו8

דיון מתוך פורום  ראומטולוגיה ילדים

08/08/2017 | 19:36 | מאת: אמא מודאגת

שלום דר' בתי מאובחנת בדלקת מפרקים של הילדות. היא מקבלת דנלון ומטרוטוקסט. בבדיקת דם שביצענו כחודשיים אחרי התרופות שהיא לוקחת ה- crp תקין וגם שקיעת הדם (לפני לקיחת התרופות המדדים היו גבוהים). סתם מסקרנות (כי יש עוד זמן עד התור שלנו) עד מתי ממשיכים עם התרופות?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום לאמא המודאגת, גם כאן, אין תשובה חד משמעית וכל מקרה נשקל לגופו. אני מניח כי מדובר במחלה רב מרפקית לאור התרופות שהיא מקבלת. במקרה כזה, מתוטרקסט הינה תרופה שיכולה לגרום להפוגה בתסמיני המחלה הבעיה עם תרופה זו היא שהיא "מניעה" לאט, כלומר ניתן לראות תגובה תוך 3-12 שבועות. אם לאחר כ-3 חודשים התרופה לא הועילה אז ניתן להכריז על כשלון בטיפול הזה ולנסות טיפול בתרופה אחרת. דנלון הינו סטרואיד הניתן דרך הפה ומטרתו היא להפחית באופן מהיר את תסמיני המחלה עד שהמתוטרקסט יתחיל לעבוד. יש לזכור שדנלון אינו מרפא ולכן הרופא יפחית בהדרגה את הטיפול בדנלון עד להפסקתו המוחלטת. ההחלטה מתי ואיך להפחית משתנה בין מקרה למקרה (ולמען האמת גם בין רופא לרופא). בכל מקרה משתדלים לתת את המינון הנמוך יותר ולמשך הזמן הקצר ביותר האפשרי מפאת תופעות הלוואי. בברכה, ד"ר גיל אמריליו-ראומטולוג ילדים

15/10/2017 | 12:01 | מאת: אמא

במידה ויש אומנם שיפור אך לא מלא, ולאחר הפסקת הסטראואידים יש מעט נסיגה, והומלץ על הזרקה תוך מפרקית, האם ההזרקה התוך מפרקית היא טיפול בפני עצמו או שניתן להכריז על כישלון המטרוטקסט ולבחור תרופה אחרת?

מנהל פורום ראומטולוגיה ילדים