ילד בן שנתיים ושלושה חודשים

דיון מתוך פורום  טיפול בהפרעות שפה ודיבור

08/02/2017 | 09:55 | מאת: דורין

שלום, בני בן שנתיים ושלושה חודשים יודע לספור יודע צורות חיות צבעים אוהב מאוד לשיר שירים אוהב חיות ולשחק בחוץ ובעיקר לרוץ. שמתי לב כשאני שואלת אותו שאלה כמו לדוגמא רוצה לאכול? הוא חוזר אחרי רוצה לאכול או שאם הוא רוצה שנכין לא דיסה הוא אומר " אני אכין לך דיסה" כמו שאני אומרת לו . או כשהוא רוצה משהו הוא אומר "קח" ולא תביאי לי. ולא עונה לשאלות כן ולא אלא חוזר אחרי מה שאני אומרת ומתבלבל בין אני לאתה האם רמת השפה שלו נורמאלית לגילו? או שאני צריכה לדאוג שיש בעיה אחרת?

דורין שלום רב, ילד בגיל שנתיים- שנתיים וחצי, מביע את עצמו ואת הכוונות שלו ע"י ג'סטות (סימנים כמו הצבעה), מילים וצירופים. יש לו אבחנה בין עצמו לאחר, מבין ומתחיל להשתמש בכינויי גוף כמו שלי\שלך, לי\לך. מבין מגוון מילות שאלה כמו מי, מה ואיפה ומגיב לשאלות כן\לא.בשלב הזה לילד יש אוצר מספיק גדול כדי לבנות ולהשתמש במבעים שלו. אני רואה שאוצר המילים של בנך כולל צבעים, חיות וצורות. והוא כנראה מפיק מבעים. אולם חסר מידע שפתי ותקשורתי רב ולא ניתן להסיק מסקנות. היות ואת דואגת ואין בידי מספיק מידע מומלץ לפנות לקלינאי\ת תקשורת להערכה, התייעצות ולקבלת הדרכה מתאימה. בהצלחה! נדין

12/03/2017 | 13:39 | מאת: דורין

בהמשך להמלצתך הייתי אצל קלינאית תקשורת שאבחנה אקולליה אצל הילד. ופער שפתי. ואכן שמתי לב שביחס לילדים בגילו הוא לא עונה תשובות לשאלות או מקיים דו שיח כמצופה. האם זהו פער שניתן לגישור? או שככל הנראה זה מעיד על סימן שהילד נמצא בספקטרום?

מנהלי פורום טיפול בהפרעות שפה ודיבור