רירית ריח עבה.........

דיון מתוך פורום  גיל המעבר וטיפול הורמונלי חילופי

14/10/2016 | 13:15 | מאת: ימית

בת 50, 3 שנים ללא מחזור. ב-u.s לפני קצת יותר מחודשיים עובי הרירית כ-8 מ"מ, תוצאות בדיקת דם: E2 - 435 Lh - 27 FSH -25 Tsh - 0.58 ב- u.s לפני פחות מחודש נמצא עובי רירית - חלק רירית שקרוב לצוואר 3 מ"מ עם פס נוזלי. הדמיה של הרירית הקרובה לפונדוס לא אופטימלית, נצפה חלק בעובי 5 מ"מ מעט אקוגני מתחת לשרירן. רחם בגודל תקין. בדופן הקדמית שרירן אינטראמורלי 13 מ"מ. הרופאה ביקשה שעוד כארבעה חודשים אעשה שוב u.s . מה דעתך ? לאן "נעלמת" רירית הרחם אם אין דימום והייתה רירית בעובי 8 מ"מ וכעבור מספר חודשים היא בעובי 3-5 ס"מ (דבר שכבר היה לי גם לפני כשנה) ? אודה לך על התייחסותך לנושא.

לקריאה נוספת והעמקה

ימית שלום ותודה על שאלתך. לפי הבדיקות ובהנחה שאינך מטופלת הורמונלית, אינך בגיל מעבר. לא ניתן לבצע יעוץ וירטואלי ע"ס ממצאים של מישהו אחר ועלייך לסמוך על מי שבדק אותך או לפנות לבדיקה מסודרת. בברכה דר' זלוצובר

20/10/2016 | 19:31 | מאת: ימית

שלום, תודה על תשובתך. כתבת ש"אינך גיל המעבר" - אני מניחה שזאת על סמך תוצאות בדיקות הדם (E2 435), אך אני כבר כשלוש שנים ללא מחזור, היו תקופות עם גלי חום, הפסיק ושוב וכך הלאה... עובי רירית הרחם משתנה מדי מספר חודשים, אני במעקב u.s (עוד כארבעה חודשים). רציתי לדעת כיצד הנתונים משתלבים ? איך ייתכן שאני ללא מחזור וה-E2 גבוה ? אילו בדיקות (אם בכלל) היית ממליץ לערוך (או רק מעקב אחר עובי רירית הרחם )? ברור לי שלא ניתן לקבל ייעוץ וירטואלי, אך רוצה להבין את ה"תופעה" ולוודא שהכל תקין. תודה !

מנהל פורום גיל המעבר וטיפול הורמונלי חילופי