פרי מנופאוזה - כאבים בשד

דיון מתוך פורום  גיל המעבר וטיפול הורמונלי חילופי

03/11/2020 | 08:43 | מאת: אישה בת 52

בת 52 פרה מנפאוזה, ווסת לא סדירה לעיתים גם פעם בחודש וחצי-חודשיים ובדיקות דם מתאימות לפרה מנופאוזה. במשך שנים כשבוע לפני הווסת היו לי כאבים בשדיים ורגישות בשדיים שבדרך כלל חלפו אחרי הווסת. בחודשים האחרונים אני מרגישה לעיתים כאבים בשדיים בעיקר בצידי השדים ולעיתים בשד שמאל זה יותר מורגש מאשר בשד ימין . לפעמים יש יחד עם כאבי השדיים גם כאב עמום מתחת לעצם הבריח השמאלית. מדובר בכאבים שיכולים להופיע ביום ספציפי ואז חולפים ונעלמים ויכולים לעבור שבועות עד שכאבים כאלה יופיעו שוב. בעבר זה היה לקראת קבלת הווסת . החודש למשל הרגשתי זאת שבועיים אחרי הווסת. (אציין שהווסת הנ"ל הגיעה אחרי חודש וחצי חודשיים שלא היה לי ווסת). שאלותיי: האם כאבים בשדיים וכמתואר, קשורים לגיל המעבר? האם יש קשר בין הכאבים בשדיים לכאב מתחת לעצם הבריח השמאלית? אגב, האם האזור שמתחת לעצם הבריח, הצמוד לעצם הבריח, נחשב חלק מהשד? האם יש סיבה לדאגה וזה יכול להיות מסכן חיים? תודה מראש בעד תשובתך.

לקריאה נוספת והעמקה

אישה בת 52 שלום ותודה על שאלתך. זנב השד מתחיל בבית השחי וייתכן גוש בשד בתקופה כזאת. בברכה דר' זלוצובר.

04/11/2020 | 17:00 | מאת: אישה בת 52

תודה על תשובתך. אנא הבהרה: למה כוונתך "גוש בשד"? ולמה הכוונה "בתקופה כזאת" האם כוונתך לשינויים הורמונליים של גיל המעבר שגורמים לכאבים שתיארתי?

אישה בת 52 שלום ותודה על שאלתך? תיארתי לך את מבנה השד ואם יש ממצאים או אי נוחות באזור השד כמו גם בזנב השד עלייך להיבדק. אי סדירות הוסת בתקופת הפרימנואוזלית עשויה לגרום לגודש ואי נוחות אך יש להיבדק בכל מקרה. בברכה דר' זלוצובר

מנהל פורום גיל המעבר וטיפול הורמונלי חילופי