כתמי הריון וכתמים אחרים

דיון מתוך פורום  פיגמנטציה - כתמי עור

01/09/2019 | 07:07 | מאת: יפית

שלום רב, אני בשנות הארבעים לחיי, בעלת עור כהה, ויש לי כתמים בפנים שמאוד מציקים לי. 1) הכתמים העיקריים והגדולים מופיעים על הלחיים בגובה מרכז האף ולשני צדדיו. אלו הופיעו והתכהו בכל הריון והריון וגורמים לפנים להראות כאילו הם נפולות. 2) כתמים אחרים יש לי מעל השפה העליונה, ככל הנראה מהסרת שפם בחוט. אני רוצה לציין שהעור שלי מפתח כהות גם לאחר שיש לי פצעון. האם תוכל להנחות אותי מהם השיטות היעילות לכהי עור, שמפתחים כתם אפילו מפצע, עבור שני סוגי הכתמים שציינתי לעיל?

לקריאה נוספת והעמקה
01/09/2019 | 07:28 | מאת: בהמשך לעיל- אלרגיה לבושם

בהמשך לעיל, שכחתי לציין שיש לי אלרגיה לבושם. קראתי איפשהו שאלרגיה כזו משפיעה אף היא על אופן הטיפול. אשמח לפרטים גם בנושא הזה

אם היתה דלקת בבתי השחי יתכן הפיגמנטציה שקימת הינה פיגמנטציה שלאחר דלקת. כשיש דלקת צריך לטפל בה (משחות קורטיזוניות) אך יש צורך לשים לב מה הגורם לדלקת ולהימנע מלגרום לה. דלקת ממגע עם דיאודורנטים הינה סיבה שכיחה לדלקת ובדרך כלל הסיבה הינה שיש בהם חומרי בושם. המומלץ להשתמש בדיאודורנט ללא בושם.

הרושם שהכתמים בלחיים הינם מלזמה. מלזמה הינה פיגמנטציה המופיעה בפנים בעיקר בנשים בהריון או בנשים המקבלות טפול הורמונלי (גלולות למניעת הריון). היא מתבטאת בכתמים חומים המופיעים בפנים. כתמים אלו מוחמרים בחשיפה לשמש. הטפול הראשוני במלזמות הינו תכשירי הבהרה על בסיס הידרוקינון (דוגמת אזומד או התערובת של קליגמן המכילה הידרוקינון ברכוז גבוה יותר), הגנה קפדנית משמש והפסקת גלולות בחולות הנוטלות גלולות. גם הפיגמנטציה בשפה עשויה להיות מלזמה והטפול הינו אותו טפול . יתכן הפיגמנטציה בשפה הינה מדלקת שנגרמה לאחר הסרת שערות. אם זה המצב, חשוב להימנע מלעשות זאת שוב.

מלזמה הינה פיגמנטציה המופיעה בפנים בעיקר בנשים בהריון או בנשים המקבלות טפול הורמונלי (גלולות למניעת הריון). היא מתבטאת בכתמים חומים המופיעים בפנים. כתמים אלו מוחמרים בחשיפה לשמש. הטפול הראשוני במלזמות הינו תכשירי הבהרה על בסיס הידרוקינון (דוגמת אזומד או התערובת של קליגמן המכילה הידרוקינון ברכוז גבוה יותר), הגנה קפדנית משמש והפסקת גלולות בחולות הנוטלות גלולות. באזוןר שמעל השפה יתכן שמדובר במלזמה אך יתכן ומדובר בפיגמנטציה שלאחר דלקת (על רקע הסרת שערות). גם בפיגמנטציה זו נין לטפל בתכישרי הבהרה וחשוב למנוע ולטפל בדלקת הנגרמת על ידי הסרת שערות.

הרושם שהכתמים בלחיים הינם מלזמה. מלזמה הינה פיגמנטציה המופיעה בפנים בעיקר בנשים בהריון או בנשים המקבלות טפול הורמונלי (גלולות למניעת הריון). היא מתבטאת בכתמים חומים המופיעים בפנים. כתמים אלו מוחמרים בחשיפה לשמש. הטפול הראשוני במלזמות הינו תכשירי הבהרה על בסיס הידרוקינון (דוגמת אזומד או התערובת של קליגמן המכילה הידרוקינון ברכוז גבוה יותר), הגנה קפדנית משמש והפסקת גלולות בחולות הנוטלות גלולות. גם הפיגמנטציה בשפה עשויה להיות מלזמה והטפול הינו אותו טפול . יתכן הפיגמנטציה בשפה הינה מדלקת שנגרמה לאחר הסרת שערות. אם זה המצב, חשוב להימנע מלעשות זאת

מנהלי פורום פיגמנטציה - כתמי עור