פיגמנטציה מעל השפתיים

דיון מתוך פורום  פיגמנטציה - כתמי עור

07/06/2019 | 22:17 | מאת: אנונימית

מה ניתן לעשות עם פיגמנטציה חריפה מאוד שהופיעה לי מעל השפתיים? כבר שמתי משחה מסויימת שהרופא נתן לי למשך כחודש ושמתי קרם הגנה לפי ההוראות, ולצערי כשנגמר התהליך, הפיגמנטציה חזרה ואפילו הוחרפה. אשמח לעזרה בדחיפות! תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה

אני מניח שהרופא שלך רשם לך קרם הבהרה (כנראה על בסיס הידרוקינון). תחזור ותשתמש בו. אולי לאחר השיפור כדאי שלא להפסיק לחלוטין שמוש בקרם הבהרה אלא להמשיך ברכוז נמוך. כמו כן רצוי להגן היטב משמש ואם הינך נוטלת גלולות כדאי לחפש אמצע מניעה תחליפי..

23/06/2019 | 00:01 | מאת: אנונימית

שלום אהוד, כשהייתי אצל הרופא עור הוא אמר לי לשים את המשחה ונתן לי הוראות מדוייקות של שימוש במשך חודש בלבד (והוא הדגיש זאת!) ולאחר מכן להימרח נגד שמש. עשיתי את כל הדברים שהוא אמר ובכל זאת חזר לי שפיגמנטציה שהוחרפה. אשמח לעזרה יותר לטווח הארוך שרלוונטית לי לאור הדברים שנאמרו לי על ידי הרופא. תודה

פני לרופא עור להתיעצות. צריך אבחון מדויק של הפיגמנטציה (אולי מלזמה) וצריך לראות שוב איזה קרם הבהרה השתמשת. בדרך כלל הטפול הינו ל 2-3 חודשים. אם היתה החמרה צריך לבדוק מדוע (תוך התיחסות למרכיבי המשחה שקיבלת).

יתכן והפיגמנטציה הינה מלזמה. זוהי פיגמנטציה המופיעה בפנים בעיקר בנשים בהריון או בנשים המקבלות טפול הורמונלי (גלולות למניעת הריון). הטפול הראשוני במלזמה הינו תכשירי הבהרה על בסיס הידרוקינון (דוגמת אזומד או התערובת של קליגמן המכילה הידרוקינון ברכוז גבוה יותר), הגנה קפדנית משמש והפסקת גלולות בחולות הנוטלות גלולות. לעתים יש צורך בטפול מתמשך במשחה על בסיס הידרוקינון ברכוז נמוך.

מנהלי פורום פיגמנטציה - כתמי עור