שינוי של 180 מע' בחיים לאחר שימוש בגראס

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה

13/05/2020 | 23:33 | מאת: רוני

שלום דוקטור שמי רוני בן 30 . לפני כשנה בערך עשנתי גראס כנראה כמות גדולה מידי . באמצע החוויה התחילה להיות לי תחושה מוזרה של חוסר חיבור עם הסביבה כיאלו אני בעולם משלי אם אפשר לתאר את זה ככה , תוך כדיי התחילה לעלות לי החרדה והפניקה של מזה מה קורה לי למה זה ככה החברים ניסו להרגיע אותי ולהגיד לי הכל בסדר תזרום עם זה זה בסדר ומשאני זוכר שאני פשוט לא מפסיק להגיד להם אני מרגיש לא פה איתכם אני מרגיש שכל משאני עונה לכם אני עונה בדילאיי. אחרי אותו לילה סיוט יום למחרת התחלתי להרגיש מוזר תחושה של כיאלו אני עדיין בהיי תחושה של משהו לא תקין כאן , כמה ימים אחרי התחילה לי סתם חרדה חרדה כללית כזאת בלי סיבה מכל דבר אפילו להשאר עם דלת סגורה בחדר לא יכולתי מרוב שזה הלחיץ אותי ושם זה התחיל להחמיר כל יום מחשבות ותחושות מוזרות שרק העצימו את החרדה והזינו יותר ויותר את החרדה . עד שהגעתי למחשבה שמלחיצה ומחרידה אותי עד היום כשנה אחריי , פתאום קפצה לי המחשבה /שאלה מהי תודעה מזה התודעה שלנו שגורמת לנו להיות אני חח אפילו אותי זה מצחיק ובו זמנית מחריד , וככל שהנסיון של הלהבין מזה תודעה או ל"להרגיש" מזה להיות אני ככה הרגשתי יותר בפניקה וכל יום שעבר הרגשתי שאוטוטו אני משתגע ואני אתקע במצב כזה שאני לא אדע מה אני . הגעתי לבית חולים במצב נפשי גרוע לא אוכל כמעט כלום כל היום במיטה בחרדות ולחצים שלא ניתן להסביר , נתנו לי כמה כדורים להרגע ושלחו אותי הביתה , עשיתי תור לרופא משפחה ששלח אותי לפסיכיאטר , ספרתי לפסיכיאטר עד כמה שאפשר להסביר במילים את התחושות והמחשבות והוא רשם לי ציפרקלס 10 מ'ג שלקחתי כמה חודשים ואז העלאה לי ל20 מ'ג שאני נוטל עד היום .היום אני מרגיש בגדול שעצם זה שאני קיים אני חרד מהקיום של עצמי אין לי מושג מה לעשות איך להתנער מזה ולחזור למצבי הקודם אם אפשר בכלל . אשמח להצעות מה ניתן לעשות ומזה בכלל הדבר הזה איך יכול לקרות משהו כזה מחשיפה לגראס תודה וסליחה על זה שזה ארוך טיפה ..

לקריאה נוספת והעמקה
14/05/2020 | 12:04 | מאת: מני

באם תסכים לי לענות לך, (על אף שאיני הדוקטור של הפורום, אך בגלל שהמענה ידוע ומפורסם אז אענה, אך רק מענה חלקי ואת השאר יענה לך בטח הדוקטור) אזי המענה הוא: בוודאי שגראס גורם לתופעות כאלו, של חרדות וניתוק, זה תופעה מאוד נפוצה משימוש בגראס, כמו גם בכל סם אחר מרשימת הסמים המסוכנים של החוק בישראל. בכל מקרה, המענה (החלקי, כנ״ל) לשאלתך מה לעשות עם זה, הוא: 1. לקבל החלטה וליישמה בפועל — שבשום פנים ואופן, באופן גורף ובלי יוצא מן הכלל, לא להשתמש יותר באף סם! זה רק מזיק (מלבד האיסור בחוק להשתמש בזה), וה״תועלת״ שיש כביכול מזה היא זמנית וקצרה מאוד מאוד, ביחס לנזק העצום והרב המתמשך שלעיתים הוא בלתי הפיך (אף שאני כמובן מקווה שאצלך זה יהיה הפיך ושיעלם לך ההשפעה של הסם לחלוטין). כך שדבר ראשון — לא לגעת יותר בסמים! 2. לקחת את הטיפול שהפסיכיאטר המליץ לך מבלי לפספס, ולהיות בקשר קבוע איתו (בתדירות שתסכמו יחד) ולשאול אותו כל שאלה שתהיה בנוגע לטיפול. לא להתבייש ולא לחשוב שאתה מטריד אותו עם השאלות שלך— בשביל זה הוא פסיכיאטר, בשביל לייעץ ולטפל. 3.לא ציינת אם הציפרלקס עוזר לך, ועד כמה הוא עוזר (עוזר הרבה/חצי עוזר/פחות מחצי/כמעט ולא עוזר/עושה אף תופעות לוואי וכדומה). כדאי בכל אופן, בהמשך ל2, שתשתף את הפסיכיאטר שנתן לך את הטיפול בעדכונים על מידת ההיענות לטיפול. טיפול אצל פסיכיאטר (בשונה, למשל, מטיפול בהצטננות שהיא חד פעמית בדרך כלל) זה טיפול מתמשך שלוקח זמן עד שמגיעים למצב שבו כבר לא צריך את העזרה של הפסיכיאטר. זה יכול לקחת אפילו שנים, ולעיתים אף לכל החיים (דבר שאני כמובן לא מאחל לך ומקווה מאוד שתצטרך אותו (-את הפסיכיאטר) זמן קצר בלבד והנזק מהגראס יעלם מהר מאוד אצלך, בעזרת ה׳), גם אחרי שימוש בגראס ובסמים בכלל. מאחל לך הרבה הצלחה ורפואה שלימה, ולא לגעת יותר בסמים! מני.

14/05/2020 | 12:08 | מאת: מני

אוסיף קישור לאחד הכתבות באתר על סמים ונזקיהם: https://www.doctors.co.il/medical-articles/214954/

14/05/2020 | 16:55 | מאת: רוני

תודה על המענה המהיר . הציפרלקס מקל הייתי אומר ב40 אחוז , אני מצליח להתנהל ביום יום רגיל וכלפי חוץ לא נראה שעובר עלי משהו אבל עדיין אותם חרדות תחושות ומחשבות מסרבות לעבור זה כיאלו אני כבר לא יודע איך לחזור לה"אני הקודם " . לפני כל החוויה שעברתי ..

16/05/2020 | 19:36 | מאת: ד"ר יעקב חרמון

יפה ונכון!

מנהל פורום פסיכיאטריה