החמרת החרדה עקב העלאת מינון של ציפרלקס

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה

03/11/2019 | 11:01 | מאת: NOT_FOUND

חידשתי טיפול בציפרלקס לפני חודש, תחילה ב5 מג לאחר מכן 10 ולפני שבועיים בערך הפסיכיאטר העלה לי את המינון ל15 מג. סמוך להעלאת המינון התחילו להתגבר אצלי מחשבות טורדניות לא רצוניות ממש פולשניות על אובדנות ופחד מלאבד שליטה, קראתי שבתחילת הטיפול אלו שסובלים מדיכאון תופעה זו עלולה להתרחש ולעבור כשהכדור ישפיע. לפני יותר משבוע הרופא נתן לי ואבן להרגעה 3 פעמים ביום חצי כדור למשך 10 מים והיום אני למעשה מסיימת איתו. מה יכולה חשוב לי לציין איני אובדנית ואף פעם לא הייתי. אני סובלת מocd וסובלת מפחד מפני חוסר שליטה, איכשהו המחשבות שלי הגיעו למחשבות קיצוניות שממש גורמות לי לחרדה שיתממשו .איני יודעת אם יש קשר בין תחושת הניתוק לבין המחשבות האלו או שמא המחשבות האלה קשורות בכדור. הלילה הראשון ללא הואבן היה נוראי וקשה שלווה בסיוטים ובקשיי הירדמות. תחושת הניתוק והמחשבות האובדניות הלא רצוניות לא מרפות ממני ואני חוששת. אמורה לראות היום פסיכיאטר.

לקריאה נוספת והעמקה
03/11/2019 | 12:06 | מאת: מני

אני לא יענה לך במקום הדוקטור, רק רציתי שתסבירי יותר ברור מה שאלתך. ובפרט שאת אמורה לפגוש היום את הפסיכיאטר שלך ולספר לו את כל זה. בכללי את מטופלת במצב טוב, עם הואבן שמשפיע עלייך לטובה ועם הציפרלקס לocd וכו׳, והחרדות אמורות לעבור תוך כמה שבועות של טיפול, ככל הנראה. ואם לא יעבור תוך 6 עד 8 שבועות (ואם צריך לחכות פחות מזה אזי הדוקטור יתקן אותי) אפילו לא עם הואבן כנראה שהפסיכיאטר ינסה להחליף לך את הטיפול. אבל לא צריך לחשוב על זה (על החלפת הטיפול) לבנתיים, זה נובע כנראה מהocd שכולל גם את החרדות שלך מאובדנות ומאיבוד שליטה, והציפרלקס רק החמיר לבנתיים את הocd שקיים בלאו הכי, וכפי שכתב הדוקטור בפורום, ד״ר חרמון, שעם ציפרלקס תחילה יש הרעה ואחר כך הטבה. בהצלחה!

03/11/2019 | 12:49 | מאת: מני

אני רק יסביר את כוונתי שזה נובע מהocd- כלומר שאת לא באמת אובדנית וזה רק מחשבות טורדניות וחרדתיות שמציקות לך אבל זה לא באמת משהו ממשי, כלומר- את אמנם מרגישה את זה ממש חזק אבל את לא באמת מתכוונת לעשות את זה, וזה עצמו שאת לא באמת מתכוונת לעשות את זה אמור להרגיע אותך שזה בסופו של דבר יעבור ואת כבר תפסיקי לחשוב על אובדנות ו/או חוסר שליטה. מקווה שעזרתי. חיים טובים יהיה לך בעזרת ה׳!

03/11/2019 | 13:01 | מאת: NOT_FOUND

הרופא נתן לי את הואבן ל10 ימים רק. איך אני מעבירה את שאר השבועות עד שהציפרלקס באמת יתחיל לעבוד?אני סובלת מסיוטים בלילה גם ולא ישנה

03/11/2019 | 14:26 | מאת: מני

האמת היא שאני לא יודע מה להגיד לך. נקווה שהדוקטור בפורום יענה בקרוב. בינתיים תנסי לחשוב מחשבות הכי חיוביות שיכולים להיות, שהמצב ישתפר בקרוב, ואם לא בקרוב- אז מקסימום תוך 6-7-8 שבועות, ונקווה שזה יהיה הרבה יותר מהר. כתוב בעלון לצרכן של ציפרלקס שסיוטים זה חלק מהתופעות לוואי של ציפרלקס, וזה כנראה יעבור תוך זמן קצר. אם לא, בהחלט כדאי לפנות לפסיכיאטר המטפל בשביל להחליף תרופה, אבל כמובן שאם זה יעבור אז כדאי מאוד להישאר בכדור שאת כבר בכל מקרה מטופלת בו (מאשר לחפש כדור חדש כמובן שגם הוא ספק אם לא יעשה תופעות לוואי בלתי נסבלות וספק אם יעזור). כדאי לך לנוח הרבה בימים האלו עד שהכדור ישפיע, אף שעדיף שזה לא יהיה שינה או מנוחה רצופה אלא עם הפסקות. בנוסף לזה, אולי הדוקטור בפורום ימליץ לך על תרופה זמנית שיכולה לעזור לך, אף שלא נראה לי כל כך שהוא יעשה את זה, פשוט כי לא נהוג להשתמש בתרופה נוספת עד שהציפרלקס משפיע. באמת סליחה שלא עניתי תשובה מספקת ורק הצעתי הצעות צדדיות שיכולות ואמורות להועיל, לפחות קצת. פשוט אני לא דוקטור, רק נרתמתי לענות על שאלות של גולשים שמצפים לתשובה זריזה ואין להם זמן לחכות עד שהדוקטור יענה. והדוקטור כבר ענה לי בעבר שאני עושה דבר טוב בזה שאני עונה לבנתיים, אף שאין זו תשובה של איש מקצוע. בהצלחה! מקווה שתרגישי טוב בקרוב ממש. יש לכך סבירות גבוהה!

03/11/2019 | 20:54 | מאת: NOT_FOUND

הפסיכיאטר הוריד לי את הציפרלקס מ15 מג ל10 והוסיף לי רבע כדור בשם זיפרקסה. ממש חוששת. לא מכירה את הכדור הזה..... אמר שזה יכול לעזור לניתוק

16/11/2019 | 17:41 | מאת: ד"ר יעקב חרמון

פתרון מעולה ותשובות טובות מני. בהצלחה!

מנהל פורום פסיכיאטריה