תופעות לוואי מטרידות

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה

02/04/2019 | 15:48 | מאת: ליב ליב

שלום, אני בחור בן כ 30 שנה אני סובל מפוסט-טראומה שמורגשת בדיכאון וחרדה. טופלתי מספר שנים בצ'יפרלקס מבלי שזה כ"כ עזר. לפני כ-8 חודשים החלפנו לסרטונלין והגדלמו מ 50 מ"ג ל 150 מ"ג בהדרגה. מהרגע הראשון היו לי בעיות של אין אונות, שפיכה מאוחרת וחוסר חשק מיני. לפני כחודשיים החלפנו את התרופה לוולבטרין. התרופה שיפרה לי פלאים את החשק המיני (הרגשה מימי התיכון), עם זאת, פרצי בכי, עצבנות וחוסר אונים. לפני כשבועיים החלפנו לדולוקסטין וכבר מהכדור הראשון הרגשתי תחושה של אין אונות. לקחתי את הכדור הנ"ל יומיים בלבד. לא הצלחתי ליצור קשר טלפוני עם הפסיכיאטר (התור רק בעוד חודש) וחזרתי היום ליטול וולבטרין 150 מ"ג בתקווה שיחזיר חזרה את החשק המיני. בקריאה באינטרנט, קראתי שיש מטופלים שלוקחים וולבטרין בנוסף לתרופה ממשפחת ה SSRI כדי לנטרל את התופעות לוואי של חוסר חשק מיני. השאלה שלי היא כזו: מכיוון שעם הוולבטרין יש לי ירידה במצב רוח, האם מותר לשלב אותה עם הכדור האחרון שקיבלתי מהפסיכיאטר, דולוקסטין 30 מ"ג, עד שאפגש איתו שוב ? אני יודע שזה לא מחליף ליידע את הרופא המטפל. רק שואל אם מותר, כי אני לא רוצה לגרום לעצמי הרעלה מערבוב כדורים שאסור.... תודה מראש

לקריאה נוספת והעמקה

ככלל זה אפשרי אך לא ממליץ שתעשה זאת על דעת עצמך כי זה מסכן אותך!

מנהל פורום פסיכיאטריה