שאלה לאישתי הסובלת מאסטמה

דיון מתוך פורום  מחלות ריאה

22/01/2019 | 19:55 | מאת: בול

לאישתי אסטמה מילדות . תמיד היתה זקוקה למשאף פעמיים בשנה בערך . לפני כשנתיים התחילה לקבל התקפים תכופים יותר . היא לא רוצה להשתמש הרבה במשאפים ואינהלציה בגלל שמניקה ולא רוצה שזה יעבור בהנקה . היום זקוקה למשאף כל יום . עשתה בדיקת תפקודי ריאות ויצא 58 אחוז . היא לוקחת משאפים מידי כמה ימים כשאין ברירה אבל רופאת ריאות אמרה לה שצריכה כל יום ולהוסיף גם אינהלציות ונטולין. כדי לתת טיפול . האם חוסר הטיפול לאורך זמן יכול להביא לבעיה חמורה יותר ? אסטמה כרונית שלא עוברת או מחלה חמורה יותר ?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, אני רוצה לחזק את מה שאמרה רופאת הריאות ולהמליץ על טיפול במשאף קבוע. בדרך זו היא גם תרגיש טוב יותר וגם תמנע הדרדרות של המחלה.

23/01/2019 | 05:49 | מאת: בול

תודה אם תעשה מה שאמרה הרופאה כלומר משאפים כל יום ואינהלציות ונטולין בבוקר ובערב אין ספק שזה יעזור לאסטמה,אבל במקרה שלה היא מקריבה את עצמה כדי שאותם סטירואידים ויתר החומרים התרופתיים יעברו כמה שפחות לילד דרך ההנקה ולכן לדוגמא את המשאף עם הסטרואידים לוקחת פעם ב3 ימים שכבר אין לה ברירה. האם יש לרפואה בתחום פתרונות נוספים שבטוחים בהנקה?

שלום, ככלל אין מניעה להשתמש במשאף סטרואידים בזמן הנקה. הכמות שעוברת בחלב אפסית ובדיקות דם לא מצאו שהסטרואידים נספגים ומגיעים לעובר. כך שאין צורך שהיא תקריב את עצמה. אני בטוח שאם היא תטפל בעצה המו שצריך ונשימתה תהיה טובה גם התינוק ירוויח מזה.

מנהל פורום מחלות ריאה