דלקות חוזרות בדרכי נשימה תחתונות

דיון מתוך פורום  מחלות ריאה

10/12/2018 | 02:30 | מאת: יותם

שלום דוקטור . אני סובל מדלקות חוזרות במשך פעמיים בשנה בעיקר בעונות המעבר . הדלקת גורמת לי בהתחלה לכיחכוח בלתי פוסק בגרון, ולאחר מספר ימים זה נמשכך שיעול פרודקטיבי עם המון ליחה צמיגה שקופה, שנמשך חודשיים . לאחר זמן זה זה נפסק עד להתלקחות הבאה. ככה אני סובל 13 שנה ברציפות . עשיתי בדלקת הראשונה והשנייה שזה ליפני 12 שנה שלי צילום חזה ובדיקות דם שיצה תקין . עם ממצא פתלוגי של שינויים פיברוטיים באונה העליונה בצד שמאל עקב שחפת ישנה . אציין שחליתי ליפני 20 שנה בשחפת ריאה קשה שהתמקדה באונה השמאלית למעלה. עשיתי טיפול בבית חולים והבראתי מימנה . (אציין שבמהלך השבועיים הראשונים של ריפוי ממחלת השחפת יצא ממני בהקאה גושים של בשר או תאים מתים מהריאות בערך חצי כוס ולא דיווחתי אז לרופא המטפל). כך אני יודע שהריאות צמחו מחדש . האם לדעתך יש קשר בין השחפת הישנה למצב שאני סובל מימנו בשנים האחרונות . כי היה פסק זמן של 6 שנים של בריאות תקינה ללא סיבוך חריג. אני מפחד שיש לי מחלת ריאות כרוני . למשל דלקת סימפונות כרוני שמאפיין מעשנים. ואני בכלל לא מעשן.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, לפעמים מחת שחפת משאירה צלקות בריאה גם לאחר שמחלימים ממנה. אני ממליץ לעשות בדיקת סיטי חזה לברר זאת.

10/12/2018 | 23:56 | מאת: יותם

אני מפחד לעשות צילום סיטי בגלל הקירנה. בצילום חזה רגיל כבר נראה שינויים פיברוטיים בפסגות באונה שמאל למעלה . איפה שהתמקדה מחלת השחפת . ובבדיקה בהאזנה בסטטקופ נשמעים קולום מעט גסים לעומת הצד הימין . הם נשמעים גם במצב של בריאות תקינה ללא דלקת ושיעול . אז.. אני יודע שיש לי צלקות בפסגות באונה השמאלית בעיקר למעלה . השאלה שלי היא . אם יש לזה השלכות קיצוניות וסופני. ולמה זה יכול להתדרדר בהמשך השנים עקב צלקות שיש לי . והאם יש לזה טיפול שמרפא את זה .

שלום, לא נראה לי שזה קיצוני וסופני. לרוב אין הידרדרות של צלקות. אם המצב טוב לא צריך טיפול. מציע שתגיע למרפאת ריאות כדי לשמוע על היתרונות והחסרונות לגביך בביצוע בדיקת סיטי כדי לקבל החלטה מושכלת.

מנהל פורום מחלות ריאה