עילה לתביעה בגין מות עובר דחוף!

דיון מתוך פורום  רפואה ומשפט

27/08/2007 | 16:26 | מאת: מירי

בהריוני הראשון הייתה לי הפלה בתחילת ההריון, לאחר מכן הריתי שוב, אך ערכי לחץ הדם שלי עלו לערכים של 139/80, 130/90, ואף 150/100, בעוד שלחץ הדם הקבוע שלי (לא בהריון) הוא 90/60. יש לציין שהייתי בהמהלך ההריון במעקב יומיומי של לחץ דם, ואף הגניקולוג שלי שלח אותי למיון יולדות לשקול זירוז לידה (עקב לחץ הדם).לבסוף לא היה מה לזרז מכיוון שהקדמתי וילדתי עם ירידת מים בשבוע 37. הבעייה היא שבהריון שאחרי מת לי העובר ברחם בשבוע 27 וראו באולטרה סאונד, כי בחבל הטבור ישנה זרימת דם הפוכה (כנראה קריש דם) ונשלחתי לבדיקת דם אצל המטולוג ונאמר לי כי יש לי קרישיות יתר (הומוזיגוטית לMTHFR ו LAC גבולי), ובהריון שאחרי כבר הייתי מטופלת במרפאה לסיכון גבוה ומזריקה כל יום קלקסן.וההריון עבר בשלום. שאלתי היא: עקב ההפלה הראשונה שהייתה לי, ועקב לחצי הדם שעלו ומעקב לחץ דם יומי, ועקב השיקול לעשות לי זירוז לידה (אינדוקציה) אם לא היו מספיק אורות אדומים?ואם לא היו צריכים לשלוח אותי אז לבדיקת הדם הפשוטה הזאת ואז הייתי יודעת שיש לי קרישיות והייתי נזהרת. מדוע שלחו אותי לבדיקה הזאת רק לאחר שאיבדתי את העובר? שיקול לאינדוקציה, לחץ דם ומעקב, והפלה, הם לא סיבות מספיק טובות לעשות בדיקה קצת יותר מקיפה מאשר הבדיקות השיגריתיות שבהריון? ואז הייתי זוכה בתינוקי ולא מאבדת אותו? יש לציין כי בהריונות עברתי את כל הבדיקות השגרתיות שצריך לעבור, אך ישנם מחלות כמו קרישיות יתר שהורגות עוברים, מסכנות את האם, במיוחד בהריון. אני בכלל לא ידעתי מזה קרישיות יתר, ואין דבר כזה במשפחתי, אני חושבת שהאחריות הייתה של המטפלים בי בהריון. רציתי לדעת אם יש כאן עילה לתביעה? ומהן הסיכויים שלי לזכות. (מכיוון שעלות חוות דעת מומחה ואגרות ביה"מ מאד יקרות, ואם לא אזכה אצתרך לשלם בעצמי)

לקריאה נוספת והעמקה

עלייך להכין חוות דעת מודקדקת של רופא הקשור בעניין עלייך כבר לבקש את כל המסמכים הנוגעים בדבר וכל הניירות הנמצאות בבית החולים - כולל כל דפי המעקב והצילומים

26/10/2008 | 11:54 | מאת: איילת

אני בת 23 לפני כתשעה חודשים עברתי לידה מוקדמת בשבוע 29 בגלל מות העובר שגם שם באולטראסאונד ראו כנראה שנקרש הדם סביב חבל הטבור ..עליי לציין שערכתי את כל הבדיקות האפשריות להריון. חוץ מקרישיות יתר כנ"ל מחוסר ידיעה.. הריון תקין לחלוטין עד לאותו היום הנורא..] לפני כחודשיים וחודש עברתי שתי הפלות טבעיות בשבוע שישי ורק עכשיו שלחו אותי לבירור אצל המוטולוג כרגע אנו נמנעים מלהכנס שוב להריון מאותם הסיבות עשיתי בדיקת p.t שיצאה תקינה..

מנהל פורום רפואה ומשפט