לידת עכוז
דיון מתוך פורום לידת עכוז
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום. אני בשבוע 36 אם ריבוי מי שפיר ומצב עכוז. רציתי לדעת אם כדי לנסות היפוך או לידת עכוז או ניתוח קיסרי??
שלום, הדעות חלוקות לגבי הניהול הנכון של מצג עכוז בנוכחות ריבוי מי שפיר. לגבי חלק מהרופאים, זה מהווה התווית נגד היפוך חיצוני, כי המצג בד"כ לא יציב והוא נוטה להשתנות כל הזמן. מצד שני אם הלידה מתחילה עם מנח רוחב, אין אופציה אחרת מאשר לנתח. אם הריבוי קשה, בד"כ עדיף לא להתערב אלא להחליט איך ליילד בהתאם למצג בתחילת הלידה. אם מדובר בריבוי קל עד בינוני אני מנסה להפוך בשבוע 37-38 ואם זה מצליח ושוב חוזר למצג פתולוגי, אני מנסה להפוך שוב ומזרז את הלידה. במידה והלידה מתחילה עם מצג עכוז, ניתן לשקול יילוד נרתיקי בהתאם לתנאים המקובלים בכל לידת עכוז (לא רגליים, משקל עד 3800 גרם וראש בתנוחה רגילה). בהצלחה.