מצג עכוז וריבוי מי שפיר
דיון מתוך פורום לידת עכוז
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, בשבוע 34-35 התגלה לי ריבוי מי שפיר AFI 260, בנוסף העובר הינו במצב עכוז. עד כה כול הבדיקות היו בסדר, כולל אקו לב. גודל העובר כ- 2.5 ק"ג. האם ניתן לבצע היפוך כאשר יש ריבוי מי שפיר? מתי מומלץ לעשות את ההיפוך? מה הסיכוי ללכת לניתוח קיסרי כתוצאה מהיפוך? איפה מומלץ לעשות היפוך +/ ניתוח קיסרי ? אשמח לתשובה בהקדם, תודה.
1. ריבוי מי שפיר דורש בירור מקיף. לודא אצל הרופא המטפל האם אכן נעשה. 2. הנושא של היפוך בנוכחות ריבוי מי שפיר שנוי במחלוקת כי יש עליה (קטנה) בסיכון להפרדות שליה וכן סיכוי שהעובר יתהפך בחזרה למצג עכוז גם אחרי היפוך מוצלח. 3. אני ממליץ אם כן לנסות את ההיפוך אחרי שבוע 38 ובמידה ויצליח לשקול זירוז מיידי. 4. במידה וההיפוך לא מצליח איני ממליץ על ניתוח מתוכנן מאחר ויש גם סיכוי טוב שהעובר יתהפך מעצמו וכמובן כדאי תמיד לשקול אפשרות של לידת עכוז. 5. היפוכים, לידות עכוז (וכמובן לידות ראש וניתוחים קיסריים) מבוצעים בשגרה בבי"ח ביקור חולים בירושלים.