לידת תאומים
דיון מתוך פורום לידת עכוז
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום! אני בת 36 בהריון שני עם תאומים לא זהים. מהלך הריון תקין. לידה ראשונה רגילה.שני ההריונות אחרי ivf. רציתי לדעת האם ניתן לעשות היפוך לעובר המוביל אם הוא במצג עכוז והעובר השני במצג ראש ובאיזה שלב כדאי לעשות זאת או שכדאי\אפשרי לשקול לידה נרטיקית עם עובר מוביל עכוז?
שלום מיכל, לא ניתן לבצע היפוך של עובר שני במקרה של תאומים. כמו כן למרות שאין הוכחה שלידת תאומים, כאשר הראשון במצג עכוז, יותר מסוכנת מניתוח קיסרי, אף מחלקה אינה מאפשרת לידות כאלה היום (לצערי הרב, כי ביצעתי לידות כאלה בעבר ללא סיבוכים אך הפרוטוקולים המחלקתיים אוסרים זאת בצורה מוחלטת) כך שאין לי המלצה אלא לקבוע תור לניתוח קיסרי מתוכנן בסביבות שבוע 38. אני מקווה שהעובר הראשון יתהפך מעצמו עד אז וככה תוכלי לנסות לידה רגילה. בהצלחה !!! ד"ר שווד 052-912-6933.