עובר הנמצא במצג לא יציב
דיון מתוך פורום לידת עכוז
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום ד"ר, אני בהריון שני בשבוע 37+6 עם עובר במצג לא יציב (רוב הזמן עכוז אך נצפה בשבוע האחרו גם רוחבי ורגליים). יש לי כמות מי שפיר גדולה יחסית (180 AFI) ועובר ששוקל בסביבות 3000 גרם. בשבוע 37+1 בוצע היפוך חיצוני בהצלחה אך למחרת בביקורת העובר חזר לעכוז. מחר אני אמורה לעבור היפוך חיצוני נוסף. שאלותיי: 1. האם יש טעם בהיפוך חיצוני נוסף עם הנתונים האלה? 2. האם היית ממליץ לבצע מחר זירוז לאחר ההיפוך או להמתין לראות מה מתפתח? הרי ניתן לבצע היפוך ואז זירוז גם בשבוע 39, או לחכות ללידה ספונטנית ולקוות שהעובר יהיה במצג שמתאים ללידת עכוז/ראש. אני חוששת מזירוז לידה ללא תנאים מקדימים (לידה ראשונה בשבוע 40). תודה רבה
שלום, כפי שכתבת הדבר הכי נכון לעשות במצב זה הוא להמתין לשבוע 39 ואז לבצע היפוך ומיד זירוז. בלידות חוזרות, הזירוזים מוצלחים לרוב. במידה והלידה תתפתח לפני והעובר במצג עכוז, יש מקום לשקול לידת עכוז. בהלצחה !!! ד"ר שווד