הפרעת קשב וריכוז עם לקויות למידה

דיון מתוך פורום  הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים

23/07/2015 | 13:10 | מאת: דלית שרון

צהריים טובים, האם רופא ילדים שמתמחה גם בהפרעות קשב וריכוז בילדים יכול לאבחן ולטפל בהפרעות קשב או שרק לנוירולוג יש את הסמכות הזו? התורים לנוירולוגים לילדים ארוכים מאוד ולעומת זאת לרופאי הילדים שמתמחים בהפרעות קשב התורים קצרים יותר, אני צריכה מישהו שימשיך מעקב לביתי לפני תחילת שנת הלימודים הקרובה. האם רופא כזה יכול לתת מענה גם לבעיות של לקויות למידה? או ייעוץ לגבי הפניה לכיתה קטנה וכו? אודה על תשובה בהקדם תודה רבה והמשך יום נפלא אמא מתוסכלת

לקריאה נוספת והעמקה
24/07/2015 | 02:15 | מאת: שרית

הבת שלי סבלה מליקויי למידה והפרעות קשב היא עברה אבחון רפואי של הפרעות קשב ובהמשך הופנתה לאבחון לקויות למידהה במכון יעל בחיפה מנהל המכון ד"ר אורן לם בנתן הדרכה צמודה למורות שלה והיא התקדמה מאוד יפה בלימודיה הים היא מכינה שעורים לבד ומתכוננת יפה לבחינות בעזרת חברותיה ובעזרתנו אנו רוצים להודות מכאן לד"ר אורן לם ולכל הצוות הנפלא במכון יעל בחיפה לך אמא יקרה אנו ממליצים לטלפן למכון יעל בחיפה ולדברא עם ד"ר אורן לם כל טוב!

דלית שלום, רופא קשב - רופא ילדים שהוסמך לאבחון של הפרעת קשב ורכוז - מוסמך הן לאבחן הפרעת קשב ורכוז והן לטפל בה. בנוסף, מטפלים בהפרעות אלו גם פסיכיאטרים וגם נוירולוגים. לצערי, הן פסיכיאטריה של ילדים והן נוירולוגיה של ילדים, הם מקצועות במצוקה, כלומר חסרים בהם רופאים רבים, ולכן התורים לפסיכיאטר ילדים או נוירולוג ילדים ארוכים מאד. אבחון של לקויות למידה הוא אבחון פורמלי (שנקרא 'אבחון דידקטי'), ובד"כ אינו מבוצע ע"י רופאים, ואינו כלול בסל הבריאות (כלומר, לא ממומן ע"י קופת החולים). עם זאת כל אחד מהרופאים הללו שיכולים לאבחן הפרעת קשב ורכוז מתייחס לכלל מצבו של הילד ויוכל לחוות את דעתו גם לגבי המסגרת החנוכית המתאימה לילד. שבוע טוב, ד"ר ברנע ארז.

מנהל פורום הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים