נגישות
נגישות

לא מצליחה לרדת במשקל עם כדורים SSRI עזרה בבקשה

דיון מתוך פורום  הפרעות אכילה

13/05/2018 | 12:46 | מאת: נעה

היי, אני נוטלת כדורי סרנדה/לוסטרול, מסוג SSRI (התחלתי ב-50 מ״ג והעלו אותי ל-100 מ״ג) ומאז שהתחלתי ליטול אותם, המשקל שלי לא מפסיק לעלות. אני אובדת עצות. אני עוד מלפני התרופה מתאמנת 5-6 פעמים בשבוע בחדר כושר ונראתי טוב. כבר חצי שנה שאני על הכדורים והמשקל לא מפסיק לעלות. לא משנה מה אני עושה, לא משנה כמה אני אתאמן או אם אאכל פחות, כלום לא יעזור. זה מתסכל נורא. ירדתי במינון מ-100 ל-50 מ״ג בתקווה שזה יעזור, עדיין לא ראיתי תוצאות ושוקלת להפסיק את נטילת הכדורים. לקחתי אותם לטיפול בחרדה, אבל זה כבר לא שווה את זה קשה לי להסתכל על עצמי במראה ולחייך. חשוב לי לציין שביקרתי את הפסיכיאטר שרשם לי את התרופה אך הוא לא היה בעד להחליף מרשם כי התרופה עזרה לטיפול בחרדות בסופו של דבר. אני ממשיכה לאכול מעט, זה לא משנה, כלום לא עוזר, אני אובדת עצות ומודאגת. רציתי לדעת אם מישהו פה התמודד עם התופעה ויכול/ה להגיד אם הצליחו להיפטר מהמשקל שהצטבר עם הפסקת הכדורים או שזה משהו שישאר איתי לתמיד? שוקלת להפסיק ליטול את הכדורים, אם הירידה במינון לא תעזור. נואשת מאוד לכל עזרה אפשרית,כל עצה. תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, ישנן תרופות שתופעות כמו אגירת נוזלים, עלייה בתיאבון וכד' הן אפשריות. אין מנוס אלא להתייעץ במקרה הזה שוב עם הפסיכיאטר שרשם לך את התרופות ולבדוק עם עצמך עלות/תועלת של הטיפול. חשוב במקרים כאלה לעשות בירור נוסף (כמו למשל תפקוד בלוטת תריס)- דרך רופא המשפחה. באופן אישי נדמה לי שאם הטיפול התרופתי עזר להתמודדות עם החרדה- שווה לשקול להישאר איתו... בהצלחה, קרן בלומנטל יניר, פסיכותרפיסטית ומטפלת באמנות (M.A)

מנהלי פורום הפרעות אכילה