תופעות לוואי של פרופסיה

דיון מתוך פורום  תרופות ורוקחות

15/05/2012 | 19:24 | מאת: אסף

רציתי לדעת האם ידועות לך תופעות לוואי מנטליות מפרופסיה? ידוע כבר לכולם שאחוז גבוה מהמשתמשים סובלים מבעיות זקפה, ירידה בכמות הזרע, ואף מדברים על בעיות פוריות . רציתי לדעת האם ידוע לך גם על תופעות מנטליות של מצבי רוח, דיכאון,חרדות ותופעה של BRAIN FOG(ערפול מוחי), אני נוטל את התרופה מעל לכ-4 שנים ובהתחלה לא קישרתי את התופעות הללו לתרופה, אך מעולם לא היו לא התופעות הללו ומאז התרופה ככל שעובר הזמן הן מחמירות, בחיפושים בפורומים שונים בארץ ובחו"ל ואף ראיתי לא מעט מחקרים בנושא המדברים על כך שהתרופה פוגעת גם בהורמונים המיוצרים למוח ומשפיעים עליו לרעה ועל תפקודיו, רציתי לדעת האם שמעת גם על הדברים האלו? ואיך בדיוק תרופה של נשירת שיער גורמת לתופעות לוואי ברמה המוחית גם ?

לקריאה נוספת והעמקה
15/05/2012 | 21:27 | מאת: שני כרמי

אסף שלום ותודה על השאלה המעניינת. לשימוש בפרופסיה (FINASTERIDE) ידועות תופעות לוואי התנהגותיות/נפשיות, ביניהן גם דיכאון. תופעות אלו מדווחות בספרות המקצועית ואף נחקרות במעבדות שונות בעולם. כדי להבין מדוע תרופה המיועדת לטיפול בנשירת שיער גורמת לדיכאון, צריך להבין תחילה את מנגנון הפעילות שלה. פינסטריד (החומר הפעיל בתרופה פרופסיה) מעכב בגוף אנזים האחראי להפיכת טסטוסטרון לדיהידרוטסטוסטרון (DHT) ובכך גורם לירידה בריכוז הורמון זה בדם וברקמות השונות, כולל במוח. הירידה בריכוזי DHT בדם ובקרקפת גורמת לעצירת ההתקרחות הגברית. במוח, סוברים כי פינסטריד מעכב יצירת הורמונים שונים, ביניהם DHT, התורמים לתחושה טובה ולהפחתת חרדה וכן משפיע על אזורים במוח האחראים גם למצב הרוח. סברות אלו טרם הוכחו באופן מובהק. המלצתי- לשקול, ביחד עם הרופא המטפל, את נחיצות הטיפול בפרופסיה, לעומת המחיר הכרוך בתופעות הלוואי שלה. לבריאות.

16/05/2012 | 11:22 | מאת: אסף

תוך כמה זמן בערך התרופה אמורה להתנקות מהגוף אם נטלתי אותה במשך שנים?האם התופעות לוואי הללו אמורות לחלוף עם יציאת התרופה מהגוף? והאם יש עוד פתרונות לנשירת שיער גברית חוץ מפרופסיה ומינוקסידיל?

מנהל פורום תרופות ורוקחות