פינסטריד: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

התקרחות גברית: יש מה לעשות

גברים בני דורנו מתחילים להקריח הרבה לפני אמצע החיים. מדוע התופעה כה נפוצה בישראל? כיצד ניתן לטפל בה ולעצור את ההתקרחות ללא תופעות לוואי? הגורמים העיקריים להתקרחות גברית, המהווים כ-98 אחוזים מכלל הסיבות להתקרחות, הם גורמים גנטיים הורמונליים. זאת בניגוד לנשים, שאצלן ההתקרחות נובעת לעתים אף ממחלה או מבעיה חיצונית, אשר איננה קשורה דווקא לנסיבות גנטיות. התקרחות גברית מאפיינת גברים בכל הגילאים, אפילו נערים צעירים בני 18: לגנטיקה היהודית האשכנזית יש חלק ניכר בגן ההקרחה הגברי, בניגוד לגנטיקה של מוצאים אחרים. כיום סובלים כ-35 מיליוני אנשים בארצות הברית מהתקרחות. בישראל, בין 70 ל-80 אחוז מכלל האוכלוסייה הגברית סובלים אף הם מהבעיה. יחד עם זאת, כיום תופעת ההתקרחות מתרחשת באופן זריז יותר מאשר בעבר. לפני כשלושה עשורים, גברים היו מתחילים להתקרח רק בגיל מבוגר, לאחר אמצע החיים, ולא היו סובלים מהתקרחות בשנות העשרים לחייהם.מה השתנה...

סיבות אפשריות ומצבים דומים לפינסטריד

תרופות ורוקחות - תמונת המחשה
תרופות ורוקחות עשרות אלפי חולים ממתינים בכל שנה לפרסום "סל התרופות" המעודכן, בתקווה שתרופה חדשנית העשו...
סרטן הערמונית - תמונת המחשה
סרטן הערמונית אם וכאשר נדרש טיפול בסרטן הערמונית, יש לבחון טיפול בהקרנות, ברכיתרפיה או ניתוח. מבין הא...
ללמוד עוד על פינסטריד
עידן הקרחת-תמונה

האם צבע או החלקה גורמים לנשירה? האם ניתן להשתמש בפרופסיה...

מאת: נגוהה...
12/12/2011
נשירת שיער - יש מה לעשות-תמונה

תרופות שונות, תזונה לא מאוזנת, שינויים הורמונליים וגם נטייה...

מאת: שני כרמי
13/09/2011
בלוטת הערמונית - מתי להיבדק?-תמונה

כל מה שרציתם לדעת על בלוטת הערמונית: תפקוד, פעילות, מחלות,...

מאת: מערכת zap...
18/01/2006
התקרחות גברית: יש מה לעשות-תמונה

גברים בני דורנו מתחילים להקריח הרבה לפני אמצע החיים. מדוע...

מאת: ד"ר אלכס...
18/06/2015
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל לפינסטריד?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

פינסטריד: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

שלום ד"ר, אני בן 31 עם תסמונת מרפן. אינני לוקח שום תרופות מרשם. הנני לוקח תוספי מזון הבאים: בי 12, מגנזיום וויטמין די. מלפני חודש, אולי קצת יותר, התחלתי לקחת תוסף של דקל ננסי 160 מג' פעמיים ביום בהמלצת אורולוגית. זה גם המינון שמומלץ על גבי הקופסה, בשביל לטפל בהליכה מרובה לשירותים להתלת שתן, כנראה בגלל דלקת ערמונית שלא ידעתי שיש לי. הרופאה המליצה לנסות. מאז התחילו לי תופעות לוואי של כאבים בחזה בצד שמאל, ובאותו הצד רק מכיוון הגב, דופק לב מהיר ולא סדיר, חולשה כללית, חרדה, אי שקט, הליכה מרובה לשירותים וחוסר שינה. במהלך פרק הזמן גם ביקרתי את השיננית והיא ציינה בפני שאני מדמם יותר מידי מהחניכיים (למרות שאני מטפל מצוין בשיניים). לפני התחלת הטיפול הרגשתי טוב. עשיתי רנטגן, אקו לב, שלא הראו משהו מיוחד. הרופאה הכללית שלי אמרה שזה כנראה רק חרדה, אבל התשובה שלה לא סיפקה אותי כי זה לא נשמע לי סביר מספיק. בהתחלה קישרתי את התופעות למשהו אחר - שאיפת אבק של אבקת חוואר בעת פתיחת הקופסה לצורך הכנת משחת שיניים טבעית - רופאת ריאה שללה את זה על סמך הרנטגן. אבל רק היום קשרתי בין תופעות הלוואי שלי ללקיחת הדקל שזו סיבה סבירה - לאחר חיפוש קטן בגוגל בעברית ובאנגלית - תלונות דומות מאוד של אנשים אחרים וקריאת מידע על תופעות לוואי אפשריות. היום הפסקתי לקחת את התוסף. אני בטוח ב 99% שזה בגלל התוסף. יש לי תור לאורולוגית ביום שני. מה עליי לעשות כדי להחזיר את המצב לקדמותו? האם כל זה בגלל שהתוסף מוריד את רמות ה DHT בגוף כמו פרופסיה וזה בעצם הוציא את הגוף לגמרי מאיזון? נהייתי מאוד חרד - אינני מסופק שזה רק מחרדה. הפסקתי את לקיחת התוסף היום ואינני מתכוון להמשיך לקחת אותו. האם התופעות יחלפו על סמך נסיונך? היתכן כי פגעתי באיזשהו איבר בגוף? קראתי על אנשים שפגעו בעצמם לצמיתות בעקבות שימוש בדקל. אני מקווה לחזור לעצמי וכמה שיותר מהר. מבקש את עזרתך ועידודך. תודה מראש.

שלום מעולם לא נתקלתי בתופעות כאלו במטופלי שלקחו את התרופה. בברכה

התופעות אכן בגלל הדקל - לאחר הורדת הכדורים של הדקל - התופעות שהיו לי כמעט נעלמו, השינוי היחיד שעשיתי זה הפסקת הכדורים של הדקל מיום שישי. אני עדיין מרגיש קצת כאב בחזה אבל אני מאמין ומקוה שזה יעבור כמה שיותר מהר. כל הנזקים הפוטנצייאלים הדקל רשומים בחיפוש בגוגל. לידיעתך ואלו שלוקחים את הכדור. צריך פשוט להיות קשובים לכל שינוי בריאותי שמתרחש לרעה ומיד להפסיק את הכדור. אני מודה לאלוהים שהתעוררתי בזמן. רק בריאות. (אציין שאינני לוקח שום תרופת מרשם - כך שסיבוך עם תרופה הוא לא הסיבה).

היום 11.2018. לפני 4 ימים לקחתי דקל ננסי. אני לא נוטל שום תרופת מרשם או אחרת. בבת אחת התחילו לי תופעות לוואי דקל ננסי, בדיוק כמו שתארת לחץ בבטן באזור תחתון מאחורה, פעימות דברים שמעולם לא קרו לי, וירידה מהירה של לחץ דם וכצעט התעלפות. בתחילה לא קישרתי את ה לדקל ננסי. אבל ברגע מסוים חשבתי שזה יתכן וקשור. עכשיו מעיון בתגובות זה ברור. זה מוריד לחץ דם יתכן רק אצל חלק מהאנשים. זה כדור מסוכן לאנשים מסוימים. הפסקתי ומנסה לעלות לחץ דם, זה גרם גם לתגובות נוספות שמעולם לא ררו לי, בבת אחת אי שקט וגם תחושת פעימות של הדם בגוף. ברגע שהבנתי נרגעתי ולא פעיתי לרופא. בקצור סכנה.

מה שמסתבר שהדקל הננסי עושה והוא שגורם לתופעות האלה, הוא דילול דם הסימטומים הם בדיוק כמו של תרופות אנטי דלקתיות nasid שניתנות לדלקת לא זיהומית, בבעיות גב. דלול הדם גורם לסחרחורת המוזרה התרחבות כלי דם ירידת לחץ דם? אבל ללא ספק זה ממש מסוכן. להפסיק לקחת.

שלום רב אני לוקח פרופסיה כבר 11 שנה ,התפקוד המיני תקין , כיום אני נשוי ומעוניין בקרוב להביא ילד , האם עלי לעשות בדיקת זרע לפני בגלל נטילת הפרופסיה? שמתי לב שכל רופאי העור ממליצים על התרופה כיעילה ובטוחה ולעומת זאת רופאי פוריות הגבר לא בעד וממליצים להפסיק לקחת את התרופה אני מאוד חושש וכבר לא יודע מה לעשות אודה לך אם תעזור לי

לפי הנסיון שלנו פרופסיה אכן עלולה לפגוע באיכות הזרע. אכן רצוי לעשות בדיקת זרע. אנא צור עימנו קשר : טלפון: 054-904-1-904 נשמח לסייע בהצלחה

שלום, עקב נשירת שיער התחלתי לפני כחודשיים ליטול כדור אחד ביום של פרופסיה. לפני כחודש התחלתי להרגיש כאבים קלים בשד השמאלי, עם מעט הקרנה לבית השחי. הפסקתי את הטיפול לפני חודש והכאבים לא חולפים. הרופאה שלחה אותי לבצע א.ק.ג (חשבה שאולי הכאבים מקורם בלב) וצילום ריאות שיצאו תקינים. קראתי בעלון לצרכן שאחת מתופעות הלוואי של התרופה הוא סרטן השד. יש ממה לחשוש??

התרופה פרופסיה מכילה את החומר הפעיל Finasteride. גנקומסטיה (הגדלה של השד) ורגישות בשד הינן תופעות לוואי נדירות של התרופה. במחקרים קליניים בעלי משך מעקב ארוך ובשימוש במינון גבוה של התרופה (5 מ"ג ולא 1מ"ג – המינון הניתן למניעת נשירה), נצפו מקרים של סרטן שד גם בקבוצה המטופלת בתרופה וגם בקבוצת ההשוואה שלא טופלה בתרופה. בשימוש שלא במסגרת מחקר (לאחר שיווק) דווחו מקרים של סרטן שד בגברים במהלך הטיפול בתכשיר, אך כיום אין מספיק מידע כדי לקבוע האם שימוש ב-finesteride עלול להעלות את הסיכון לסרטן שד בגברים. מפנייתך אני מבינה כי נטלת את התרופה חודש בלבד ועברו חודשיים בלבד מתחילת הנטילה, תקופה כזו קצרה מכדי לגרום לתהליך ממאיר, הגורם לתסמינים. עם זאת, במידה ויש כאב, שאינו חולף, יש לפנות לרופא לברור (ללא קשר לטיפול בתרופה).

שלום רב , אני בן 46 ואני נוטל פרופסיה כעשר שנים , ובחצי השנה האחרונה אני חש בכאבי ראש קלים . האם יש קשר? מלבד זאת אני מרגיש מצוין , בדיקות הדם שלי מצויינות.

בשל העובדה שהינך נוטל את התכשיר שנים וכאב הראש הופיע לאחרונה, ככל הנראה אין קשר בין השניים.