כאבים בלסת ובשקד מתחת לשן בינה

דיון מתוך פורום  אורתוגנטיה

29/05/2019 | 15:00 | מאת: לוי

שלום ד"ר. בצד ימין של הפה שלי יש שן בינה כלואה שצריך להוציאה בעקירה כירורגית. מאחר שכבר הייתי בסרט הזה עם השן השמאלית, אני מכיר את הכאבים והתופעות שנלוות למצב. אני מחכה עם העקירה לקיץ מאחר שאני עובד ולומד ולא יכול להתנתק לשבוע וחצי... שאלתי לך היא כזאת: בתקופה האחרונה, כולל עכשיו, אני חווה כאבים קלים בשקד שמתחת לשן בעת בליעה, וכרגע יש לי כאב במפרק הלסת שמתחת לשן, רק כשנוגעים בו. באופן כללי אני לא סובל מכאבים מהשן עצמה, רק לפעמים כשאני לועס חזק. האם התיאור של המצב נוכחי מסוכן ו/או מצריך עקירה מיידית? מה דעתך על תיאור הכאבים בשקד ובמפרק הלסת? תודה רבה, לוי.

לקריאה נוספת והעמקה
30/05/2019 | 10:39 | מאת: לוי

חידוד קל - זה אינו פרק הלסת אלא כאב בנקודה מאוד מסוימת בלסת, בדיוק מתחת לשן הבינה. הנה תמונה כדי להמחיש את מקום הכאב (הקפתי בעיגול): https://i.imgur.com/a7GSKVX.png תודה רבה לך.

לוי שלום, קצת קשה לי לעקוב אחרי התיאור שלך. מה שאתה מתאר כמפרק הלסת ככל הנראה חיבור של שריר לעיסה לזווית הלסת ואין כל קשר ישיר לא לשן הבינה ולא למפרק הלסת. כמו כן, לא ברור לי בדיוק לאיזה שקד אתה מתכוון. לכן אני לא יכול להגיד אם מסוכן לחכות או לא. עדיף להיבדק ע"י כירורג פה ולסת מומחה.

מנהל פורום אורתוגנטיה