שחיקה במפרק הלסת-כיצד לטפל

דיון מתוך פורום  אורתוגנטיה

06/08/2018 | 13:01 | מאת: אור

שלום.לפני כעשרה חודשים פיהקתי ושמעתי קליק.כמה חודשים התעלמתי אבל היות וזה לא עבר פניתי למרפאת פה ולסת בבית חולים.שם נאמר לי לקחת ארקוקסיה 5 ימים,לעשות פיזיוטרפיה ולשים סד לילה קשיח. לצערי גם זה לא עזר ואז אמרו לי לקחת אתןפן שבועיים,להמשיך פזיוטרפיה וסד ואם זה לא יעזור אז לעשות שטיפת מפרק אבל שסיכויי ההצלחה הינם 50% בלבד.במקביל הייתי אצל פרופסור מומחה בתחום והיא אמרה לי לא לעשות פזיוטרפיה לא לקחת אתופן ורק להשתמש בסד לילה שאצלה בבית חולים עושים(עם הגבהה) ולא הסד שעשו לי ואח"כ היא תעשה לי שטיפת מפרק.כרגע אני מבולבלת כי כל אחד אמר לי לעשות דברים שונים.למי להקשיב? איך להמשיך להתנהל בינתיים מבחינת מזון(משתדלת לחתןך דברים קשים )ומבחינת ספורט-עושה הרבה מאוד-האם הקפיצות יכולות להחמיר את המצב של הלסת?(בבדיקת הmri ראו שחיקה גדולה) כמו כן לאחרונה מרגישה מעין "נפילה" של לסת שמאל כך שהשיניים נוגעות אחת בשנייה בזמן דיבור).אודה על תשובתך המהירה.

לקריאה נוספת והעמקה
06/08/2018 | 16:07 | מאת: ד"ר דרור מ. אלון

שלום רב, אני צריך לראות את הMRI. עקרונית, סד לילה קשיח למשך שלושה חדשים הוא הקו הראשון בטיפול. לאחר מכן מחליטיםמעל המשך בטיפול שמרני או בהתערבות כירורגית. יש ויכוח לגבי יעילות השטיפה, אולם מנסיוני זה משפר קצת את המצב לפחות מבחינת הכאב. חשוב להבין באיזה שלב של בעיה מפרקית את נמצאת, ולכן כל תשובה תהיה חלקית ללא בדיקה מסודרת עם ההדמיה. ד״ר אלון

06/08/2018 | 17:52 | מאת: אור

בmri יש נזק משמעותי במפרק הלסת.הפתיחה תקינה אך התנועה לשמאל כואבת וכן התנועה לימין מוגבלת וכואבת.ישנן קרפיטציות חמורות במפרק שמאל.לאור הנתונים האלה-האם לעשות רק מה שהפרופסור (שהיא אחת המומחיות בתחום)אמרה-ז"א לא אתופן ולא פיזיוטרפיה אלא רק סד לילה מוגבה וקשיח ואם זה לא יעזור אחרי שבועיים לעשות שטיפה או ללכת עם הרופא מאיכילוב שאמר שצריך אתןפן במשך שבועיים+פיזיוטרפיה+דיקור+סד לילה ואם זה לא יעזור אז שטיפה.(היות ועבר הרבה זמן עד כמה כדורים יכולים לעזור?).תודה רבה.

06/08/2018 | 18:19 | מאת: ד"ר דרור מ. אלון

לפי הממצאים שצרפת הטיפול הוא סג לילה לשלושה חןדשים ולאחר מכן ניתוח לעיגון או שחזור הדיסק הפגוע. ד״ר אלון

מנהל פורום אורתוגנטיה