דמנציה ווסקולרית
דיון מתוך פורום נוירולוגיה - מבוגרים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אמי אובחנה כחולה בדמנציה ווסקלרית ע"י פסיכו גריאטר ונרשם לה דונפזיל ובנוסף חצי מ"ג ריספונד בבוקר. מזה כשבועיים היא נוטלת את הריספונד בבוקר.מאז החלה ליטול את הריספונד בבוקר, היא מרטיבה כמעט כל לילה ובנוסף חלה החמרה במצב הבלבולי - האם ייתכן ומדובר בתופעת לוואי של הריספונד או צירוף מקרים (לי הוסבר שבדמנציה מסוג זה, בניגוד לאלצהיימר, ההחמרה היא הדרגתית ואיטית יותר). הריספונד נרשם לה בשל חשדנות יתר . קראתי מחקר באנגלית שלחולי דמצניה כלל לא מומלץ טיפול בריספונד (כדורים מקבוצה ב')ושהוא מגביר את התמותה , האומנם ? אודה לתגובתך.
יספונד יכול לגרום לירידת ערנות ודונפזיל לבלבול אבל כדי לבדוק אפשרויות נוספות כמו בעיות אלקטרוליטריות בדם או מחלות זיהומיות. כדי לפנות בהקדם לרופא מטפל.