קפיצות שרירים בכל אזורי הגוף ובדיקת emg

דיון מתוך פורום  נוירולוגיה - מבוגרים

06/06/2016 | 01:25 | מאת: ילד בן 17

לפני כבערך שנה התחלתי להרגיש קפיצות שרירים בכל אזורי הגוף (כולל בטן,גב,עיניים ועוד) והפחד העיקרי שלי שזה לא מחלה ניוונית. הלכתי לנוירולוג שאמר שהוא לא רואה שום בעיה אבל בכל זאת העדפתי לבדוק עוד והלכתי לעשות בדיקת EMG והרופא שעשה לי את הבדיקה אמר שהוא רואה משהו בעמוד השדרה התחתון שאלתי אותו אם זה יכול להיות מחלה כזאת הוא אמר שלא. יש לציין שהתחילו לי סימני מתיחה באזור הגב התחתון אבל בכל זאת אני לא מרגיש שום חולשה או קושי מסוים וזה אותו מצב כבר שנה. אני נורא מפחד שזה איזו מחלה ניוונית והשאלה שלי היא מה זה בעצם יכול להיות והאם זה מחלה כזו?

לקריאה נוספת והעמקה
06/06/2016 | 12:19 | מאת: חסוי

היי ילד בן 17, אני לא רופא, לכן אל תסתמך על התשובה שלי, תמתין לתשובה של הפרופסור. אני גם סובל מקפיצות שרירים בכל הגוף, זה יכול להצביע על הרבה מצבים, בדרך כלל כאשר הגוף עובר מצבי חרדה. לגבי המתיחות בגב התחתון, זה יכול להצביע על ירידה/השמנה במשקל הגוף. בכל מקרה, אתה יכול להיות רגוע ואין לך ממה לפחד. תמשיך בבירורים.

לילד מן 17 שלום, תצטרך להחליט מה יעביר לך את הפחד, ואז לפעול בהתאם. קיימת אבחנה של Benign fasciculations. כשמה כן היא. לא אוכל לקבוע שזאת אבחנתך בלי לראותך ולבדקך. אם ישנם ממצאים ב- EMG וסימנים נוספים -- יתכן שיש לחשוב על אבחנה אחרת -- לאו דוקא מן הסוג המפחיד. אשמח לסייע לך במרפאתי.077-777-9222 בברכת בריאות, כרמל ערמון

מנהל פורום נוירולוגיה - מבוגרים