פוריות וסיכויים

דיון מתוך פורום  פוריות והפריה חוץ גופית

01/02/2012 | 11:57 | מאת: אימלה

לפני שבועיים בערך שאלתי שאלה לגבי מה הסיכוי להריון אחרי החזרת 4 עוברים יפים בגיל 42 וקיבלתי תשובה של - 10%. כל זה כאשר אין בעיה מכנית ואין בעיית זרע ואפילו יש לי ילד שנקלט בהריון ספונטני בגיל 39.5. לפי מה שאני מבינה, בגיל הזה הסיכוי של 10% הוא גם בהריון ספונטני ואולי אפילו להריון ספונטני יש יתרון, מכיוון שיש גישה שטוענת שבגלל שבגיל מבוגר יותר, איכות הביציות יורדת, מתן הורמונים מוריד את האיכות לצד העלאת הכמות. במקביל, אני יותר ויותר מתוודעת לסיפורים של נשים בגילאים האלו שעברו מספר לא מבוטל של IVF, ללא תוצאות וכאשר הפסיקו או חזרו להזרעות על בסיס טבעי, נקלטו להריון תקין. 1. האם לדעתך הטענה שמתן הורמונים בגיל מבוגר מוריד את איכות הביציות ו/או מוריד את יכולת הקליטה של העוברים? 2. במצב כזה, כאשר הסיכויים דומים הן בטיפולי IVF (ללא קשר למספר העוברים המוחזרים, מסתבר) והן בנסיונות טבעיים, מה הסיבה שאומרים לנשים כמוני לעבור טיפולי IVF? מה הייתרון בטיפולי IVF לעומת נסיונות טבעיים? 3. האם היית ממליץ להמשיך בטיפולים או לנסות טבעי/הזרעות על בסיס מחזור טבעי? 4. האם ל-DHEA יש תועלת גם בנסיונות טבעיים או רק ל-IVF? 5. האם DHEA משפר את הכמות של הביציות או גם את האיכות שלהן? 6. מה נותן מינון נמוך של FSH בכמות של 37.5 או 75 יחידות בהזרעה? עד כמה שאני מבינה, הכמות הזו מספיקה לזקיק אחד בלבד, אז אם יש זקיק טבעי ממילא, למה ניתנת הכמות הזו? מה היא עושה? תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה
01/02/2012 | 13:57 | מאת: פרופ' שחר קול

1. ההורמונים לא משנים את איכות הביציות. זה נתון "מהבית". 2. הסיכוי ב - IVF טוב יותר לעומת נסיונות טבעיים. 3. להמשיך ב - IVF. 4. רק ב - IVF, כנראה, אין ממש נתונים מדעיים בנושא. 5. כנראה רק הכמות, אך יש חילוקי דעות בנושא. 6. לא עושה דבר מעבר למה שיש במחזור טבעי.

01/02/2012 | 14:59 | מאת: אימלה

אם הסיכויים בטבעי/הזרעה/IVF דומים (כ-10%), ללא קשר למספר העוברים שמוחזרים לרחם, איזה ייתרון יש ל-IVF לעומת הזרעה (שגם בה אפשר להגדיל את מספר הזקיקים) ולספונטני... למה במצב של סיכויים דומים עד שווים, מומלץ יותר לעשות טיפול IVF.

מנהל פורום פוריות והפריה חוץ גופית