אוסטופריאזיס צפיפות עצם

דיון מתוך פורום  אנדוקרינולוגיה מבוגרים וסוכרת

22/06/2026 | 02:05 | מאת: שרה

שלום רב, אני מבקשת להתייעץ אני בת 71 נוטלת כרגע: פרדקסה לדילול דם, פרוקור לפרפור,ליטרובה לכולסטרול,דופיקר לפרקינסון, אוסטופריאזיס -2.9 ללא טיפול כלל 7 שנים. עם 2 שברי מפרך ירך ושבר דחיסה בגב וסיכון גבוה לנפילות שוב המליצו לי על טיפול ב-Evenity (זריקות לאוסטיאופורוזיס חודשיות), אך אנו חוששים מההשלכות הקרדיווסקולריות לאור מצבי הלבבי. ​נתונים רפואיים: לא עברתי שבץ או התקף לב אך מנגד ​אבחנות לבביות אקו +הולטר 24 שעות+ מיפוי מאמץ: אי-ספיקת לב עם EF 40%-45%, לב מוגדל, פרפור עליות (AFib) קבוע/משתנה (אןלי בגלל הפורוקר). ​תוצאות בדיקות: מיפוי לב אחרון תקין (ללא איסכמיה), אך באקו לב והולטר נצפו הממצאים הנ"ל. ​מצב ריאות: קיימת עדות לריאות לא מאווררות (נוזלים/גודש). האם מישהו חווה מניסיון שהזריקה הזאת מתאימה לנתונים?ןגם אם יש אופציות טיפול אחרות לאוסטופראיזיס עדיין הזריקה איבנטי תקינה 0 סיכון למצבי תודב מראש לעוזרים

מנהל פורום אנדוקרינולוגיה מבוגרים וסוכרת