בלוטת התריס בהריון תאומים

דיון מתוך פורום  אנדוקרינולוגיה מבוגרים וסוכרת

21/06/2026 | 10:37 | מאת: רוית

רציתי לשאול: מה הטווח התקין לT4 בשליש שני (שבוע 20) בהריון תאומים. אני רואה שה-T4 נוטה לרדת עם התקדמות ההריון... האם זה תופעה ידועה ואולי הטווח בכלל שונה מבדיקה אצל אדם רגיל? ואם ה-TSH תקין ותמיד מתחת ל-2.5 האם יש עניין לבדןק את ה-T4 או שאם הTSH תקין זה בסדר ?

בהריון הנורמה שונה ולא קיימת נורמה לישראל, אם TSH תקין לא לבדוק טי4

21/06/2026 | 14:58 | מאת: רוית

היי תודה רבה עכשיו הבנתי שביוטין מפיע על התוצאות אני נוטלת כל יום פרגנטלי שמכיל 30 מק"ג של ביוטין, ולא הפסקתי לפני הבדיקה כלל, אני נוטלת באופן קבוע כמוסה אחת להיום, ה-TSH יצא לי 1.360 שבוע 20 ויומיים , האם המינון הנ"ל של ביוטין ממש משפיע על התוצאה או שזה מינון מזערי שאין לו כ"כ השפעה? ממש לא אמרו לי להפסיק לפני נטילה של תוסף כלשהו...

קשה לומר, יש להפסיק את הביוטין 3 ימים טרם בדיקות הדם

22/06/2026 | 13:40 | מאת: רוית

אז אם T4 יורד זה תקין? כלומר בשליש שני הוא יורד דרך כלל אצל נשים בהריון? או שאם יורד יש לקחת טיפול? (הTSH מתחת 2.5) תודה

מנהל פורום אנדוקרינולוגיה מבוגרים וסוכרת