תפקודי בלוטת התריס בהריון

דיון מתוך פורום  אנדוקרינולוגיה מבוגרים וסוכרת

02/05/2023 | 17:11 | מאת: מאי

לפני כשבועיים וחצי ביצעתי בדיקת דם לקראת הריון (כבר התחלנו ניסיונות כניסה להריון בערך שבוע לפני כן) בתוצאה יצא 14.8- THS- 6.3 , FT4 לפני הבדיקה לא הייתי מודעת לשום תת פעילות של בלוטת התריס. הבדיקה בוצעה מוקדם בבוקר לאחר צום. גיליתי כעבור שבועיים בערך שאני בהריון והרופא ביקש לעשות בדיקה חוזרת לבלוטת התריס. הבדיקה החוזרת נעשתה בשבוע שלישי להריון, ב11 בבוקר ולא לאחר צום. תוצאת הבדיקה : TSH- 2.91 , T4 10, CT3 4 אני מתגוררת בחול כרגע והרופא פה אמר לי שזה בטווח הנורמלי אפילו שקראתי שTSH צריך להיות לא מעל 2.5, אני די בלחץ כי אני כרגע בשבוע רביעי ואני לא מצליחה להשיג רופא נוסף כאן. אשמח מאוד לעצה והסבר אם אלו אכן ערכים תקינים או שיש מה למהר ולפנות לרופא פרטי בהקדם כדי למנוע נזק להריון ולעובר. תודה רבה!

אין כרגע סכנה, יש לבדוק סטטוס נוגדנים TPO ולחזור עם התוצאה לרופא

03/05/2023 | 18:22 | מאת: מאי

היי ד"ר תודה על התשובה המהירה, שכחתי לציין שביצענו גם את בדיקת הנוגדנים שציינת והיא יצאה שלילית. האם יש סיבה לחזור על בדיקות מסוימות בהמשך לצורך מעקב? ואם כן אז מתי? תודה רבה!

אם TSH 2.9 בלי נוגדנים, לא חובה לטפל כרגע, נדרש מעקב

13/05/2023 | 13:09 | מאת: מאי

תודה על עזרתך ד״ר, ביצעתי בדיקה חוזרת לTSH כעבור שבוע מהבדיקה האחרונה, כלומר בשבוע 4 וחצי להריון. הפעם יצא TSH 3.4, הרופא כאן טוען שזה ערך נורמלי להריון, האם זה נכון? קראתי באינטרנט שההמלצה לא לעבור את ה2.5 בשליש הראשון, אולי מידע זה אינו רלוונטי? האם כדאי לגשת לרופא פרטי או שמא הערכים שהם טוענים להם כאן נכונים (הם טוענים שהמקסימום שמומלץ לשליש הראשון הוא עד 4.2) אני לא רוצה לקחת סיכון, אך אם באמת ערך זה אינו דורש טיפול כרגע אז פשוט אקבע בדיקה נוספת לעוד מספר שבועות? מה דעתך?

מנהל פורום אנדוקרינולוגיה מבוגרים וסוכרת