כאבי שרירים בפעילות גופנית

דיון מתוך פורום  רפואת משפחה וכללית

01/06/2013 | 08:13 | מאת: נטע

שלום ד"ר, אני בת 37, בשנה האחרונה עוסקת בפעילות גופנית (שחייה והליכה) כ-3-4 פעמים בשבוע. עד לפני כמה ימים לא היו בעיות מיוחדות, הכושר הגופני שלי השתפר והתאמנתי כאמור ללא בעיות. לפני כ-4 ימים, באופן מוזר התחילו להיות לי כאבי שרירים בעיקר ברגליים אחרי שחייה, זאת למרות שלא התאמצתי יותר מהרגיל והפעילות הייתה בהחלט מתונה. הדבר קרה פעמיים או שלוש בימים האחרונים אחרי פעילות. כמו כן גם בזמן שחייה מתונה מאוד ואיטית התחלתי להרגיש כאבים עזים באיזור הסרעפת. (קורה לפעמים גם בזמן הליכה קלה ורגילה, לא מאומצת במיוחד). אני יודעת שכאבי שרירים עשויים להופיע אם לא נמצאים בכושר או אם מתאמצים יותר מהרגיל אבל כאמור אצלי זה לא המקרה, נכון לימים האחרונים. מה יכולות להיות הסיבות לכך? רק אציין שלאחרונה עשיתי בדיקות דם כלליות והכל יצא תקין מלבד הברזל שיצא מעט נמוך, אך אין אנמיה. הרופא רק אמר לי לצרוך תזונה עתירת ברזל אך לא ליטול תוסף. וכן ה-TSH שיצא לא מאוזן, מתחת לנורמה ובעקבות זאת הורדתי מינון אלטרוקסין (בעקבות תת פעילות, נוטלת אלטרוקסין כ-5 שנים). מה עוד כדאי לבדוק, במידה והמצב יימשך?

לקריאה נוספת והעמקה

קשה לדעת אולי האלטרוקסין שהרכבו השתנה לא מתאים לך וכדאי לך לנסות את תחליפו בשם סינטרואיד כמו כן לבדוק רמות מגנזיום סידן ומחלים לנסות תוסף מגנזיום ומרפה שרירים כמו מוסקול מוזמנים להמשיך להתייעץ ולהתעדכן בעמוד הפייסבוק שלי : " ד"ר מיכאל ויינפאס – רופא מומחה "

02/06/2013 | 10:14 | מאת: נטע

את האלטרוקסין החדש אני נוטלת כבר לפחות שנה וחצי או יותר ועד עכשיו לא היו לי ממש בעיות איתו. האם ייתכן שהוא יתחיל להיות בעייתי אחרי תקופה זו שאני נוטלת אותו?

מנהל פורום רפואת משפחה וכללית