בלוטת התריס
דיון מתוך פורום רפואת משפחה וכללית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
עקב תת פעילות של בלוטת התריס אני לוקחת אלטרוקסין מזה כ-5 שנים. עד עכשיו במינון של 600 מק"ג בשבוע (פעמיים בשבוע 50 ו-5 פעמים בשבוע 100). כאמור עד לאחרונה הייתי מאוזנת עם המינון הזה אבל בבדיקה שעשיתי לפני יומיים התברר שה-TSH קפץ ל-6.35. אציין גם שבשנה האחרונה אני לוקחת גלולות למניעת הריון. לאור זאת בכמה היית ממליץ להעלות את המינון? שאלה נוספת באותו עניין היא לגבי תזונה: אני טבעונית ולאחרונה צורכת הרבה מאוד סויה. אמנם הדיאטנית שלי אמרה שכל עוד אני לוקחת אלטרוקסין אין הגבלה בצריכת סויה אבל האם לדעתך יכול להיות בכל זאת שהקפיצה ב-TSH נובעת מצריכת סויה מוגברת?
סויה הוא אכן מאכל גויטרוגני ויכול להיות הסיבה ליציאה מאיזון תעלי מינון ל 650 מיקרוגרם שבועי חודש טוב מוזמנים להמשיך להתדיין ולהתעדכן ברפואה מערבית וטבעית בעמוד הפייסבוק שלי : " ד"ר מיכאל ויינפאס "
וחודש טוב ומבורך.