שאלה בנוגע לממצא ct
דיון מתוך פורום רפואת משפחה וכללית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לד"ר שלום רב, אמא שלי, בת 87. לפני כשלושה שבועות במסגרת בדיקות דם שגרתיות,נתגלו ערכי המוגלובין נמוכים ביותר:7.7. בעקבות זאת הרופא שלח אותה בדחיפות לעשות CT בטן עליונה ותחתונה. בתשובה נכתב שהכל תקין ואולם הם הוסיפו: "מודגם פגם במילוי צקום. אין לשלול שמדובר בשסתום איליאוצקאלי היפרטרופי.אין עדות לנוזל חופשי בבטן או באגן. לבירור נוסף- אנדוסקופי". שאלתי: מה פירוש הממצא הזה והאם הוא יכול להיות קשור לאנמיה שלה? האם הדבר מצביע על משהו חמור? בבדיקות נוספות שעברה לפני יומיים- ערכי ההמוגלובין עלו ל--9.1 וגם מספר הכדוריות האדומות עלה RBC:4.14 ( לפני שלושה שבועות היו:3.93) הרופא שלח אותה בדחיפות לעשות קולונוסקופיה וגסטרוסקופיה.אין לה שום כאבים, פעולות המעיים תקינות והיא מקבלת כדורי ברזל. שאלה אחרונה: במידה שיקחו ביופסיה-כמה זמן צריך לחכות לתשובה? בתודה מראש
הסיטי נראה תקין הממצא לא נראה בעל חשיבות רבה באנדוסקופיות תמיד לוקחים ביופסיות, והתשובה תוך כמה ימים www.refoua.co.il