ניפוץ סטיגמות על סטומה

דיון מתוך פורום  סטומה - תמיכה

16/03/2014 | 23:32 | מאת: ערן

היי חבר'ה, מצורף קישור לפוסט מבלוג של מישהי עם סטומה, לדעתי הפוסט כתוב מעולה. איך אתם מתמודדים עם סטומה? האם הקרובים שלכם יודעים את כל האמת על כך? http://stolencolon.com/2013/07/19/breaking-down-the-ostomy-barrier/

18/03/2014 | 14:05 | מאת: זואי

אמנם אני כבר בלי. וסליחה, לא היה לי כוח לקרוא את הבלוג, אבל הסתכלתי על התמונות שלה... אז מראש אומרת - כל הכבוד לה! יכולה לספר שכחלק מההתמודדות הנפשית שלי עם השקית, גם בשפל של השפל בו הייתי - כל מי שביקש לראות - הראיתי. הראיתי גם לפני שיכולתי להסתכל בעצמי (עוד בביה"ח אחרי הניתוח כששמו לי שקית שקופה..) עקרונית כל מי שהכיר אותי - ידע על הסטומה. פשוט אהבתי רחמים עצמיים חחח אז על אחת כמה וכמה הייתי צריכה שירחמו עלי גם אנשים אחרים.. ואז גם הוספתי טיפול נפשי בו קיבלתי מיני שיעורי בית לעשות, כשהשיא היה להכין בוק צילומים. אז ארגנתי שתי חברות ו - יש תמונות מאז. רעיונות לפוזות קיבלתי מהאינטרנט (מצאתי פעם תמונות של איזו יפהפייה עם סטומה). אמנם הצילומים היו של השקית, אבל לבדי צילמתי גם את האיבר עצמו. (והתמונות האלה הלכו ואינן עם הדור הישן של הטלפונים...). אישית - היה לי קשה מאוד להשלים עם המצב. ולקח לי הרבה זמן של עבודה עצמית כדי לחיות עם זה, באותה תקופה. אבל לא התביישתי בזה ושיתפתי את כל מי שרציתי. אני חושבת שבעיקר שיתפתי כדי לא להיות מובכת מהרגעים בהם הזרבוב השמיע קולות. בכל אופן - היום כאמור זו היסטוריה בשבילי. אבל זו בהחלט היתה תקופה שלימדה אותי דבר או שניים על עצמי. בריאות לכולםםם.

24/03/2014 | 08:39 | מאת: אורח ותיק

היי זואי, היום אני עם סטומה זמנית כבר זמן ארוך ואני נתקל בקשיים לבצע חיבור. אני מעוניין לשמוע מה היו הסיבות לעיכוב החיבור אצלך ואיך נראה היום שאחרי החיבור. האם איכות החיים חזרה לעצמה במהירות? אם את מסכימה לחלוק אנא צרי קשר במייל, [email protected] תודה :)

מנהלי פורום סטומה - תמיכה