מבקשת עצה

דיון מתוך פורום  סטומה - תמיכה

16/12/2013 | 16:50 | מאת: שירן כהן

שלום לכל חברי הפורום שמי שירן ואבא שלי עבר לפני כ3 חודשים ניתוח שבו עשו לו סטומה קבועה של שתן ואחרי "החלמה יחסית קצרה בביה"ח הוא שב הבית. בנוסף אבא שלי שותה כדורים לדילול הדם ולא אמרו לו שהוא צריך להחליף מינון בגלל הספיגה אז הוא איבד המון דם וכמעט איבד את חייו. אחרי שבועיים בערך בטיפול נמרץ הוא עבר עוד ניתוח לסטומה זמנית של הצואה. ומאז חיינו במילה עדינה גהנום. אני פונה אלייכם כי אין חכם מבעל ניסיון ולדעת אם זה נורמאלי מה שקורה. מסביב לסטומה של הצואה יש לו כוויה בדרגה 2 ובגלל זה השקיות לא מחזיקות מעמד הוא משתמש לפחות ב5 בסיסים ביום ואני כל הזמן מנסה להשיג וכל פעם שולחים בין 5 ל10 שזה לא מספיק לשבוע. החלפתי כבר שלוש חברות של הציוד והיו אצלנו יותר מעשרה אחיות בבית ועדיין אבא שלי שוכב כל היום במיטה מטפטף... מנקה את זה עם נייר וזורק לרצפה. היום אנחנו חודשיים ו4 ימים אחרי הניתוח והייתי רוצה לציין גם שאין שום בעיה עם הסטומה של השתן. גילץי גם רק לפני שבוע שעשו לו מין טעות בסטומה של הצואה, זה יוצא מהצד ולא מהאמצע. האם יש כאן מישהו שעבר משהו דומה?

17/12/2013 | 01:05 | מאת: ליאב

היי שירן. הרבה בריאות והחלמה מהירה לאבא. - הכי חשוב! לטפל בכוויה. לא יודע מה דרגת הכוויות שאני חוויתי, אך הן לא רצויות כל אימת שהן מפריעות להדבקה. אני התמודדתי עם הכוויות בעזרת משחה לתפרחת חיתולים. כמובן שהמשחה מפריעה להדבקה וצריך למצוא את הדרך המיטבית לעשות זאת. - ממליץ מאוד להשתמש בחגורה שמחזיקה את כל העסק צמוד לבטן, ככה גם כשההדבקה רופפת יש מנגנון שעוזר בהצמדה. - את אומרת 10 אחיות, לאן הן שייכות? ניתן לפנות לאחיות בתי חולים וכן לאחיות סטומה ששייכות לחברות הציוד. - כל ההדבקות והשטיפות לא עוזרות לכוויה. שימו לב שאחרי שמנקים יש לייבש את המקום היטב. - אם את מתכוונת שהצואה יוצאת גם מצדי הסטומה, כנראה יש לו פיסטולה. זה בעצם חיבור בין המעי לדופן הבטן והצואה עוברת שם. זה סיבוך נפוץ אצל מנותחי בטן.

19/12/2013 | 12:35 | מאת: מי, אני?!

אתה מתכוון לחגורה של הוליסטר, או לחגורת בטן שמזמינים מחו"ל? מספיק שיהיו בשקית 100 מ"ל בשביל שיהיה לי כבר כבד ואצטרך לרוקן. אני צריכה משהו שיעזור לי "לסחוב" את השקית.. בלי קשר היום שמתי פעם ראשונה את החגורה של הוליסטר (בדיוק בשביל מה שאמרת- לא הדבקתי את החלק העליון של הבסיס בגלל שיש לי שם גירוי רציני בעור), זה לא עוזר לסחוב. נראה לך שחגורת בטן תעזור יותר? מישהו גם מרגיש כמוני? (אמרו לי שזה בגלל שאני רזה?!) כדאי להשתמש בסילוורול או בבייבי פסטה או רק בקרם של הוליסטר? (אין לי כוויה, כי זה מעל הסטומה... זה יותר אדום מאוד עם בליטות..?!)

מנהלי פורום סטומה - תמיכה