אחותי סובלת מכאבים עזים-- עזרה בבקשה

דיון מתוך פורום  סטומה - תמיכה

23/10/2013 | 13:06 | מאת: לי

אחותי עברה ניתוח והחזירו את הסטומה. מאותו רגע היא סובלת מכאבים מטורפים, עברו חמישה חודשים- הרופאים טוענים שזה לוקח זמן. נשמע לי הזוי זמן ההחלמה. לא נינוחה, כל היום ישנה וכשקמה יושבת רק על כריות. לא יוצאת מהבית פרט לבי"ח לאישפוזים כל הזמן בגלל הכאבים. מישהו יודע על איזו תרופה שיכולה לעזור, משככי כאבים כלשהם . עכשיו היא גם מקבלת סימבלטה , מדבקות מורפיום קבוע. ולא מוצאים פתרון. היינו אצל כמה רופאים אמרו להוציא את הסטומה , אך אין הבטחה להקלת הכאבים- אז בשביל מה. אנא עזרו לנו- כל עצה תתקבל בברכה.

לקריאה נוספת והעמקה
23/10/2013 | 17:23 | מאת: רן

שלום רב, קודם כל החלמה מניתוח אמורה לקחת בין שבוע לחודש, ולא יותר. אני מניח שכרגע מה שקורה הוא או תוצאה של המחלה עצמה, או סיבוך של הניתוח. בכל מקרה, מתוך מה שסיפרת אי אפשר לדעת במה מדובר. המלצה שלי - קחו בהקדם חוות דעת נוספת אחת לפחות, באופן פרטי, מרופא בכיר שהוא לא מבית החולים שמטפל בכם. לו אני הייתי במקומכן הייתי לוקח אפילו שתי חוות דעות או יותר - לפחות אחת של רופא גסטרו ואחת של כירורג. חשוב מאוד במצב כזה לוודא שמתייעצים עם הרופאים הכי בכירים בארץ, ולא להסתפק בחוות דעת רגילה. במידה וכבר מיציתם את האפשרות הזו ולא קיבלתם מענה מספק, אולי שווה להתייעץ גם עם רופא מחו"ל (יש היום דרכים לעשות זאת מרחוק ללא צורך להגיע לחו"ל).

מאחלת רפואה שלמה לאחותך מהרה. לא פרטת איזה ניתוחים בדיוק היא עברה, לפני כמה זמן היה כל אחד מהם, מאיזו סיבה היא עברה את הניתוחים, איזה כאבים בדיוק יש לה, איפה הכאבים. לא נתת שום פרטים. גם אצלי יש בעיה לטפל בכאבים. אני לא יכולה לקבל נרקוטיקה, כיוון שגורמת לתופעת לוואי חמורות והדבר היחיד שיכלו לתת לי זה וולטרן. זה לא הכי יעיל ובכל אחד מהניתוחים שלי סבלתי תקופה ארוכה מכאבים קשים. אחרי כריתת המעי הגס (לא כולל הרקטום) הכאבים עברו אחרי 5 שבועות. אחרי כריתת הרקטום הכאבים עברו אחרי 3 שבועות. מקווה שתרגיש טוב מהרה. וכמו שרן אמר חוות דעת שניה וגם שלישית אף פעם לא מזיקה.

מנהלי פורום סטומה - תמיכה