תת חסימה לילדה בת 5

דיון מתוך פורום  סטומה - תמיכה

22/10/2013 | 11:18 | מאת: מור

מור פגית שעברה ניתוח נק. היום כשהיא בת 5 היה לה תת חסימה במעי שבאמצעות קבלת נוזלים ואנטיביוטיקה ולאחר מספר צילומים השתחררנו תוך 3 ימים מבית חולים. מאז אני מאוד חוששת מור מתנהגת רגיל לגילה משחקת משתוללת אך הבטן מעט נפוחה ואין לה יציאות יומיות האם אני צריכה לחשוש? למרות שאינה מתלוננת על כאבים. האם צריכה להימנע ממאכלים מסויימים? אשמח לקבל תשובות בהקדם

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, צר לי, אבל פורום זה הוא פורום תמיכה לבעלי סטומה ולא מספק מענה מקצועי לשאלות רפואיות. כדאי היה, לדעתי, להיות במעקב קבוע אצל גסטרו ילדים. לפעמים לילדים בגיל הזה יש בטן נפוחה ואין לזה משמעות (כשהייתי קטנה אמרו שזה הולך לגובה חחח), אז אני מקווה שזה כך גם במקרה של מור. אבל דבר ראשון למצוא גסטרו ילדים טוב ולהיות במעקב קבוע אצלו. בריאות שלמה :)

23/10/2013 | 17:13 | מאת: רן

חסימות יכולות להגרם בגלל מגוון סיבות, אם זה בגלל הצרויות של המעי כפי שקורה בקרוהן למשל, או בגלל הדבקויות של המעיים שנוצרות אחרי ניתוח בטן. הבעיה שלא תמיד כל כך פשוט לאבחן את הסיבה.. בכל מקרה בהרבה מקרים החסימות לא אקראיות אלא קשורות באמת למה שאוכלים, ואז חשוב לנסות לאתר את סוג המזון הבעייתי ופשוט להמנע ממנו. לפי המבנה הפיסי של המעיים, בדרך כלל זה יהיה אחד משני סוגי מזון - או מזון קשה, כמו אגוזים, זרעים, כרוב, וכו', או מזון ספוגי, כמו מנגו, גזר, ציפת פרי הדר וכו'. כמובן שכל אדם הוא שונה ולכן המאכלים הבעייתיים יכולים להיות שונים. דבר נוסף לשים לב אליו הוא שבמציאות אוכלים בד"כ כמה מזונות ביחד, ואז המרקם של התוצאה משתנה. בפרט, יכול להיות שמזון שהוא בעקרון בעייתי לא יגרום לחסימה אם הוא מעורבב (מדולל) עם מזון אחר שהוא "בטוח". זה יכול לסבך את העסק של לזהות את המזונות הבעייתיים, אבל אפשר גם להפוך את זה ליתרון - אם לא בטוחים לגבי מאכל מסויים, במקום לנסות אותו בכמות גדולה ולהסתכן בחסימה, אוכלים אותו יחד עם מזון "בטוח" (אולי לחם, אורז, או משהו שבטוח עובר טוב) ואז אם יש בעיה לפחות היא תהיה קטנה וקלה יותר. נקודה אחרונה - אם כבר נוצרת חסימה, יש אנשים שמה שעוזר להם זה איזשהו עיסוי בבטן. העיסוי צריך להיות בכיוון היציאה של המעיים בלבד, והוא ממריץ אותם לעבוד ועוזר לחסימה להפתח. שווה לנסות אבל מאוד בעדינות. מעבר לזה - כמו שהודיה אמרה זה לא פורום רפואי, ובמקרה זה כנראה צריך להתייעץ עם רופא. וכמובן שכל ההמלצות שלי הן דעה אישית ולא חוות דעת רפואית :)

מנהלי פורום סטומה - תמיכה