אלרגיה מתחת לסטומה הצילו

דיון מתוך פורום  סטומה - תמיכה

10/09/2013 | 14:03 | מאת: ורה

כל העור ממש מגרד לי הבנתי שיכול להיות שזה מהספריי דבק השאלה היא אם אני אדביק בלי אם זה ידבק מספיק טוב ? כי גם ככה יש לי בעיה שהבסיס מתנתק לי בגלל שזה קרוב לצלקת הניתוחית ולטבור , מצד אחד אני מפחדת שיתנתק מצד שני אי אפשר עם הגירודים האלה אני ממש מתחרפנת , עיצה מישו ..

לקריאה נוספת והעמקה
10/09/2013 | 16:32 | מאת: ברק

דבר ראשון לדעתי כדאי עד שהאלרגיה תעבור להחליף את הבסיס בתדירות גבוהה יותר ולאפשר לעוד לנשום יותר. צורה הכי קלה לדעתי - אחרי הורדת הבסיס, לעמוד מעל השירותים ולראות סרט בעמידה במשך איזה 15 דקות... ועוד כמה דברים: א. אני משתמש בנוסף למחזק הדבק במגן עור של קונבקר. (קונבטק) אני משתמש ב-3 מגבונים כל פעם. ב. את נותנת לבסיס לנוח אחרי התזת המחזק? אולי זה קשור? אצלי הבסיס נח לפעמים אפילו 10 דקות לפני החבישה על העור שלי. ג. יש אבקה כזו של הוליסטר שלדעתי היא בסדר גמור. אני שמתי אותה בזמן שנתתי לעור קצת להתאוורר. בהצלחה :)

אם לא, אז ממש כדאי. כדאי שאחות סטומה תראה את העור ותתאים טיפול. יש מצבים של אלרגיה לבסיסים/חומריי הדבקה, לכן אולי כדאי גם לנסות בסיסים של חברה אחרת ולראות אם יש שיפור. במידת הצורך כדאי גם לערב רופא עור. יש לך איליאוסטומי או קולוסטומי? מקווה שישתפר בקרוב.

11/09/2013 | 12:55 | מאת: ורה

דיברתי עם אחות היא יעצה לי לשטוף עם מים וחומץ עשיתי את זה היום ובאמת העור נרגע קצת , מתחת לבסיס יצאו לי ממש כמו חצקונים קטנים . שמתי גם אבקה חיכיתי קצת ואז ניקיתי אותה לא הבנתי אם אפשר להדביק את הבסיס על האבקה או לא הוצאתי אותו כי פחדתי שלא ייתפס טוב והשארתי ממש מסביב לסטומה רק . אני כן נותנת לספרי דבק לעמוד קצת עם הבסיס , הפעם ניסיתי לשים רק על חצי מהבסיס דבק לראות אם בצד הזה יגרד לי יותר . אבל לא נראה לי שזה קשור לספריי אני מרגישה שאיך שאני שמה את הבסיס זה שורף , הפעם גם לא השתמשתי במגבון הגנה כי הוא שורף לי מאוד . יש דבק חדש של קוילון אולי אנסה אותו . אין לי מושג מה לעשות .. אני אחליף עכשיו כל פעם ביום השלישי למרות שכל פעם שאני מחליפה מחדש אני מפחדת כי אני די בטראומה ממה שהיה לי עם הסטומה בביח כל פעם הוא היה דולף לי והחליפו לי ביממה איזה עשר סטומות אז אני עדיין די בטראומה .

עדיף אבל שתראה ממש את העור. בעקרון את זכאית גם לביקור שלה בביתך, ולא אמורה להיות סיבה שהיא תסרב להגיע אם תבקשי יפה :) (וגם אם לא תבקשי יפה (;- את זכאית זכות מלאה לביקור בית של אחות הסטומה המחוזית בביתך). חומץ... מעניין. אני משתמשת באבקה פעם ב.. כשקורה שיש לי כוויונת ממש קטנטנה בתחתית הסטומה אני מפזרת את האבקה, מסירה עודפים כדי שתשאר רק שכבה דקה, על זה מניחה את טבעת האטימה של הוליסטר ואת כל השאר. בהחלפה הבאה אין כוויה. תשאלי את אחות הסטומה מה דעתה על טבעות האטימה 7806 של הוליסטר. הן דקות יותר אבל מכסות משטח רחב יותר של העור ומיועדות יותר לריפוי של העור. אולי זו יכולה להיות אופציה טובה בשבילך. תשאלי אבל איך להשתמש בהן - אם צריך מגבון הגנה וספריי. של איזה חברה הבסיסים שאת משתמשת? אם הם ממש שורפים לך, אולי כדאי לנסות של חברה אחרת ולראות איך העור מגיב? לגבי מגבון הגנה, כולם שורפים כי מכילים אלכוהול, חוץ מהמגבונים של קונווטק (פילטל) שלא מכילים אלכוהול. תנסי אותם. גם קווילון מעולה לעור רגיש. הבעיה שהוא לא שייך לחברות שממומנות ע"י הקופה ומאוד יקר. לכן מציעה לך להישאר עם קונווטק. ובאופן כללי, גם החלפת הבסיס לעיתים קרובות מדי לא מומלץ אם אפשר להימנע ובהרבה מקרים דווקא גורמת לגירוי מוגבר של העור. תעדכני מה קורה ואני מקווה לשמוע שאחות הסטומה הייתה אצלך. בהצלחה.

16/09/2013 | 01:38 | מאת: רן

בבקשה תתקשרי אליי, נשמע שיש הרבה על מה לדבר... הטלפון שלי 054-222-9244. אני רוצה לנסות לעזור.

19/03/2019 | 19:57 | מאת: מירוש

היי יש לי סטומה בערך חודשיים שוחררתי הביתה מהבית חולים לפני 3 שבועות בערך מכוון שיש המון חתכים בבטן עברתי 3 ניתוחים הבסיס לא נתפס שמה המון דבק וחגורה קבוע הבעיה שעם כל זה כל כמה שעות אני צריכה להתקלח ולהחליף את הכל מחדש העור שלי מגורה מאוד אדום מאוד ולפעמים גם שורף אשמח לעזרה איך מטפלים באדמומיות וכל השאר

מנהלי פורום סטומה - תמיכה