מוגלה על הסטומה

דיון מתוך פורום  סטומה - תמיכה

05/08/2013 | 22:08 | מאת: תמר

שלום רב אבא שלי עשה ניתוח הוצאת סטומה לפני 10 ימים והיום הסטומהשלום נראית ממש לא יפה עם מוגלה וגדלים האם כך זה צריך להיות ? מישהו חווה את זה ?

לקריאה נוספת והעמקה

תמר, ממתי התחילה המוגלה? לא תקין ובכלל לא צריך להיות ככה. האם האזור מפריש הרבה? בכל מקרה עושה רושם שהתפתח זיהום סביב הסטומה. יכול להיות שזה לא משהו רציני, אבל בכל מקרה, אם יש לכם אפשרות ליצור קשר עכשיו עם המנתח, אנא צרו איתו קשר עכשיו, אם לא, אנא התקשרו עכשיו (הדגשה על עכשיו) לתחנת האחיות של מוקד קופת החולים, תסבירו לה שאביך עבר ניתוח לפני 10 ימים ושהסטומה מפרישה מוגלה ואתם מבקשים הפניה למיון כירורגי. עם הסיפור הזה היא מייד תתן לכם הפנייה. ברגע שיש לכם הפנייה, הביקור במיון לא יעלה לכם מאומה! אנא התקשרו בהקדם. רצוי שכירורג יראה את זה בהקדם ויתן טיפול מתאים בזמן, משום שזיהום שלא מטופל בזמן יכול לגרום להווצרות של פיסטולה וממש רצוי לא להגיע לזה. בהצלחה!! אנא דווחי לנו מה קורה.

שעצם העובדה שהאזור מפריש, בעצם כבר נוצרה פיסטולה.

05/08/2013 | 22:52 | מאת: תמר

אנחנו בבית חולים הרופאים ראו את הסטומה ולא קיבלנו תשובה ברורה מה זה ?? הרופאים פותחים מציצים ואומרים יהיה בסדר !! לא הגיוני !! האם יש בית חולים שמתמחה הסטומה ? המלצה על מומחה פרטי שיוכל לאבחן את המצב ? משהו ??

אין בי"ח שמתמחה בסטומה דווקא. האם הרופאים שראו את הסטומה הם כירורגים? מה לגבי הרופא המנתח? יש אפשרות לדבר איתו? איזה בי"ח אתם נמצאים? את יכולה להשאיר לי מספר טל שלך שאתקשר עכשיו? אני לא יכולה לרשום את שלי, משום שכבר היו לי הטרדות בעבר.

ממליצה מאוד על בלה אליגולשווילי, אחות סטומה מאוד מנוסה טל 054-5454793 (הטל הזה גם מופיע בפורום שלה). במידת הצורך היא תוכל גם להמליץ על כירורג. האם לפני שהמוגלה פרצה היו כאבים באזור הסטומה? אם כן, אז זה בגלל הלחץ שהמוגלה יוצרת עד שהיא פורצת, שאז אחריי הפריצה הלחץ יורד ויש הקלה בכאבים. לא כ"כ נשמע טוב שרק הסתכלו ובלי להסביר כלום אמרו "יהיה בסדר"... באופן כללי, מוגלה = זיהום, ובמקרה של זיהום יש לנקז ולתת אנטיביוטיקה. יכול להיות שכיוון שהזיהום כבר התנקז החוצה מעצמו הרופאים חושבים שזהו..? אבל לי ההתייחסות שלהם ממש לא נשמעת לעניין. עד כמה שאני יודעת, צריך לקחת תרבית וברוב המקרים יש לתת אנטיביוטיקה.

מנהלי פורום סטומה - תמיכה