האם יש פתרון לסטומה שלא נדבקת?

דיון מתוך פורום  סטומה - תמיכה

05/05/2013 | 20:23 | מאת: שייקה

אבי (בן 83) עבר ניתוח להסרת שלפוחית השתן, עקב גידול סרטני, ויש לו סטומא קבועה. הסטומא גורמת לו לסבל רב, בגלל שהיא לא נדבקת כמו שצריך, גורמת לאדמומיות רבה בעור וישנם נזילות תכופות של שתן. למרות טיפול מסור של האחיות בקופת חולים, הבעיה מתמידה ולא נפתרת, וזה גורם לו להתעסק שעות עם הדבקת הסטומא, והתסכול יוצר אצלו מצוקה נפשית קשה. האם הבעיה הזאת מוכרת? אשמח לשמוע האם יש פתרון טכני או אחר לבעיה. תודה, שייקה

05/05/2013 | 21:53 | מאת: ליאב

אהלן שייקה, אמנם לאביך יש סטומה לשתן, אך אני סבור שהעקרונות דומים. *הדבקת הציוד בצורה טובה יותר 1. מומלץ שאביך יקפיד לנקות את האזור המיועד להדבקה טוב טוב לפני התהליך. בין אם ע"י מקלחת ובין אם שטיפה ע"י מים וסבון . 2. לפני שמדביקים יש ליבש את העור. הייבוש יכול להתבצע ע"י אבקה סופגת נוזלים (כלולה בסל), ספיגה עם נייר טואלט (רצוי לא לנגב) וכן ייבוש טבעי. 3. יש להשתמש במגבונים אשר תפקידם להגן על העור (גם הם כלולים בסל). פשוט צריך למרוח אותם לפני ההדבקה. 4. יש למרוח על הבסיס פסטה (משחה המשמשת כדבק) על ההיקף הפנימי, בקרבת הסטומה, זאת על מנת לעצור דליפות וכן לחזק את ההדבקה. 5. ניתן להשתמש במחזק דבק כדי לחזק את ההדבקה בכל מקום אחר של הבסיס (אני אומר זאת בעירבון מוגבל, לדעתי המחזק מגרה את העור יותר מן הדבקים הרגילים). *אדמומיות בעור 1. מומלץ לטפל באדמומיות כמה שיותר מהר שלא תספיק להתפתח. אני ממליץ על משחה לתינוקות שנקראת דזיטין. אצלי היא עשתה פלאים כשסבלתי מגירויים. כמובן שלא כדאי למרוח ועליה להדביק את הבסיס היות והיא מפריעה להדבקה. אפשר למרוח את המשחה ללא בסיס, ולהישאר עימה כמה שניתן. אופציה שנייה היא לרופף את ההדבקה של הבסיס בקצוות, ולמרוח את המשחה באיזור זה. כך האיזור המיועד מחלים במהרה. (כמובן שצריך לעשות זאת כל פעם באיזור אחר של ההדבקה). מקווה שתמצא את העצות שימושיות. מאיפה אביך? אולי אחד החברים יוכל לבקר אותו ולסייע לו בתהליך. אם י-ם/ב"ש אז אשמח לעזור.

מאחלת רפואה שלמה לאבא בקרוב!! אני ממש מבינה את התסכול והרגשת חוסר האונים. מה אחיות הסטומה אומרות על בעיית ההדבקה? האם הוא עדיין בטיפול כימותרפי? משום שאם כן, אבי, אחד מחבריי הפורום, שגם עבר את הניתוח עקב סרטן המעי, ציין בעבר שאחות הסטומה אמרה שאחת מתופעות הלוואי של טיפולי הכימו היא שינויים בהרכב/תפקוד העור או לא זוכרת איך בדיוק היא הגדירה את זה, אבל בגדול, העור כאילו דוחה את חומריי ההדבקה ולא מאפשר הדבקה טובה. הוא גם ציין שהאחות אמרה שברגע שטיפוליי הכימו יתסתיימו העור יחזור בהדרגה לתפקודו התקין וההדבקה תהיה טובה יותר. אני מקווה שאולי זו הסיבה ובאמת בתום הטיפולים דברים יתחילו להסתדר. מלבד זאת, כל העצות של ליאב הן מצוינות. אמנם במצב כמו תופעות לוואי של כימו זה אולי יעזור פחות מאשר לאדם אחר, אבל שווה לנסות. בנוסף, אני מאוד ממליצה גם טבעות האטימה של הוליסטר קוד 7805. הן אוטמות הרבה יותר טוב מפסטה. המון המון בריאות מכל הלב ורפואה שלמה!!

05/05/2013 | 23:50 | מאת: שייקה

אראה לאבא שלי וננסה. הוא מגוש דן.

מנהלי פורום סטומה - תמיכה