מנוחה לטיפול בהידבקויות ניתוח

דיון מתוך פורום  סטומה - תמיכה

21/03/2013 | 09:17 | מאת: מולי

שלום לך ד"ר. ב 23/1/2013 הגעתי אליך עם הידבקויות בבטן כתוצאה מהניתוח הבטן הגדול שעברתי אצלך ב 23/9/2012. במשך חודשיים הופיעו אצלי קשירות מעיים שהחריפו. בשבוע שבו הגעתי אליך היו לי שני אירועים כאלה - גלים רצופים של כאב בטן קשה במשך 8 עד 12 שעות ושום דבר לא יוצא מהסטומה במשך יום או יומים. הגאזים והאוכל יוצאים מהפה עד שהקשר במעיים משתחרר. כששאלתי אותך מה לעשות אמרת לי שאין מה לעשות ושזה יירגע במשך החודשים הקרובים. מרגע שחזרתי מהפגישה אתך החלטתי לעשות מה שהגוף שלי דורש ממני מאז הניתוח – להפסיק לאמץ את הגוף ולנוח מספיק בין מאמץ למאמץ. העיקרון הבסיסי הוא הקשבה לבטן. ברגע שהבטן מרגישה לא טוב אני נשכב על הגב ונח עד שהבטן נרגעת. אחרי ארוחה שהיא מאמץ בשבילי, אני נשאר לשבת ליד השולחן עם המרפקים על השולחן, עד שהבטן מרגישה שאני יכול לקום. מאז שחזרתי מהפגישה אתך לא נקשרו לי המעיים אף פעם. הבטן מתאוששת לאט לאט ומגבלות התנועה שלי משתחררות. נכון שמקרה אחד הוא סטטיסטיקה חלשה, אבל לפני שאתה אומר לפציינט שאין מה לעשות אתה יכול להציע לו לנוח. זה לא עולה כסף ותופעות הלוואי הן מוגבלות מאוד – הישבן והגב התחתון עלולים לכאוב משכיבה רבה מדי. בכל אופן זה לא מתקרב לסיוט של קשירת מעיים. בתקווה שזה יעזור למישהו.

24/03/2013 | 20:37 | מאת: רן

אם קוראת לך שוב חסימת מעיים, נסה לעשות מסאז' לבטן. לי זה שינה את החיים, אחרי שנים של ריצות למיון וסבל נוראי. אני יודע גם על עוד אנשים שזה עוזר להם (אם כי לא לכולם) - פשוט לעשות מסאג' לבטן לאט לאט עד שזה משתחרר (זה יכול לקחת רבע שעה או שלוש שעות... לפעמים צריך סבלנות). התנועות של המסאז' מעוררות את המעיים לעבוד ולהוציא מה שצריך החוצה. נסה תנועות מעגליות או לחיצות - זה לוקח כמה ניסיונות להשתלט על זה.

28/03/2013 | 21:50 | מאת: מולי

שלום רן. תודה לך על העצה. אני למדתי מסאז' כך שהנושא מוכר לי. בינתיים המנוחה ממשיכה לפתור את הבעיה והבטן ממשיכה להיות פחות ופחות רגישה. אם קשירת המעיים תחזור אזכור את הפתרון הזה.

מנהלי פורום סטומה - תמיכה