שוב פאשלה(!) אותה אחת בדיוק.

דיון מתוך פורום  סטומה - תמיכה

05/01/2013 | 06:31 | מאת: ברק

אני עם ציוד של הוליסטר (למעט המגבונים הדביקים) וגם תמיד תמיד עם חגורה. (לא צמודה מדי אבל. שמתי לב לזה לאחרונה) בנוסף, אני כל יום שם לי שעון מעורר לאמצע הלילה, (זה גם לא מאוד נחמד אבל עדיין נסבל) וכמו בעבר שהשקית השתחררה מהבסיס (בחלק התחתון שלה) גם הפעם קרה. לא יכול להיות שלא שמתי את השקית טוב כי אני כבר 3 ימים עם הבסיס והשקית האלו. אולי השקית הייתה מלאה מדי ושם זה היה המקום הקל ביותר להיפתח? זה נורא. זה הרס לי את המיטה. (הניילון ששמתי מתחת זז לחלוטין) איך נמנעים מהדברים האלו? לשים שעון מעורר 3 פעמים בלילה? גם ככה מאז הניתוח אני ישן כ-4 וחצי עד 5 שעות בלילה. אני שם טבעת אטימה של הוליסטר. אולי זו הבעיה? (נציג של הוליסטר בטלפון אמר לי שזה לסיטומות שקועות אבל אם אני מסתדר עם זה בינתיים אז שיישאר ועדיף לא לשנות משהו שעובד) גם לכם זה קורה? קרה? זה משביז פחד.

05/01/2013 | 11:11 | מאת: ליאב

היי ברק, מבין אותך לגמרי. קרו לי מספר רב של נזילות, במיוחד בתקופה שלאחר הניתוח. באותו רגע, זה ממש מבאס. כמה המלצות: - את הארוחה הגדולה של היום לאכול כ6-7 שעות לפני שאתה הולך לישון. לאחר מכן לאכול רק משהו קטן וזאת על מנת שלא יווצר לחץ בשקית מעודף יציאות. - אני לא יודע מה הרגלי השינה שלך, אבל גיליתי אצלי ששינה על הבטן ועל הצד פוגעת באיכות ההדבקה של הסטומה. מה גם שרק כשישנתי כך, קרו לי הנזילות. (קשה לי מאוד להתרגל לישון כך, היות וכל חיי הייתי ישן על הבטן). - לא הבנתי בדיוק האם לזה התכוונת, אך הכי טוב להשתמש במיטה בשעוונית. בדיוק כמו של ילדים, מצוין כדי להגן על המיטה. - תשים לב אילו מאכלים אתה אוכל לקראת השינה. עדיף להימנע ממאכלים שיוצרים גזים, ומכאלה שמנפחים את הצואה (תאית למשל).

05/01/2013 | 12:09 | מאת: דין

בביה"ח הותאם לי ציוד של קונווטק - בסיס אלסטי עם מדבקה מסביבו ושקיות גדולות עם ברז. למרות שברשותי גם שקיות קטנות יותר עם פתח, אני מעדיף את השקיות עם הברז פשוט כי אני מעדיף את הברז (נראה לי יותר הגייני ונוח). בנוסף אני תמיד עם חגורה ומשתדל להדק אותה (החגורה הרי אלסטית וניתן להבחין, כאשר מחברים אותה בצד אחד של השקית, שהקצה השני שלה אינו מגיע לצד השני במצבה הרפוי, ויש צורך למתוח אותה מספר סנטימטרים כדי שהיא תגיע, וכך אני יודע שיש מתיחות בחגורה (מתיחות - מושג משיעורי הפיזיקה...) ושהיא עושה את העבודה. גם אני התעוררתי מספר פעמים בלילה לגלות שהשקית מלאה בצואה או בגז (ממש כמו בלון - וזו שקית גדולה!) אך טרם נרשמו דליפות או תקלות כגון אלו. אולי בזכות גודל השקית, ואולי הציוד פשוט איכותי יותר, אבל גם שמתי לב למשהו שעשוי להיות רלוונטי. בגלל שעוד יש לי קצת כאבים, ואולי בגלל המודעות לשקית, טרם חזרתי לשנות תנוחה באופן ספונטני מתוך שינה. אני בד"כ נרדם על הצד, מתעורר כעבור שעה או שעתיים באותה תנוחה, עם תחושת לחץ מעל הירך, בצד שעליו ישנתי (אני עדיין רזה למדי בעקבות המחלה והניתוח ולכן פחות "מרופד"), מסתובב לצד השני וחוזר לישון (וחוזר חלילה...). שמתי לב שבמהלך הסיבוב, כיוון שהחגורה נלכדת בין הגוף לבין המיטה, היא נמתחת בצד אחד והופכת רפויה בצד השני. ייתכן שזה מפעיל לחץ בצד אחד על השקית, שעלול לגרום לה להתנתק. אני תמיד שם לב לזה ובמהלך הסיבוב גם מרים את הטוסיק כך שהמותניים תהיינה חפשיות באוויר והחגורה תוכל להסתובב יחד איתן בחפשיות מבלי להימתח. אני מניח שאתה כבר זז מתוך שינה ולכן אינך מודע למצב החגורה. אולי פה טמונה הבעיה..? או לפחות חלק ממנה. אין לי הסבר מדוע ההתנתקות הייתה דווקא בחלק התחתון, שהרי כדי שזה יקרה יש צורך בהפעלת לחץ על השקית כלפי מעלה, וזה אפשרי רק במצב של עמידה על הראש.

05/01/2013 | 13:05 | מאת: ברק

ליאב - לצערי זו לא "נזילה" אלא פיצוץ יותר... כל התוכן שהיה בשקית... כבר לא היה בשקית. אני ישן בד"כ רק על הצד ולפעמים על הגב, לעולם לא על הבטן. (כך האמת היה גם לפני הסטומה) אשים לב למה שאני אוכל ובאמת אשים את השעוונית הזו שאמרת. (האמת שאתמול אכלתי מרק ירקות שלוש שעות לפני השינה אבל שמתי שעות מעורר כרגיל לאיזה 4 בבוקר כשהלכתי לישון ב-12וחצי.) אין לי בעיה עם ההדבקה של הבסיס, (שכן אני גם נוהג להחליפו כל 3-4 ימים גם אם הוא בסדר גמור) אלא השקית נפתחה בחלק התחתון שלה. (או: נותקה מהבסיס בחלק התחתון של הבסיס) לכן דווקא נדמה לי ששינה על הצד היא זו שעודדה את הפיצוץ הזה. :( דין - שקיות עם ברז נהדרות ומעולות רק בימים הראשונים לניתוח (לפחות אצלי) כי: א. הן היו שקופות. (למרות שכנראה שיש גם לא שקופות) ב. היציאות כבר לא עוברות בברז רוב הזמן. יש לי את השקיות הגדולות ביותר של הוליסטר. (בעל הרול אנד לוק הזה) <b> חייבים להמציא משהו שמתחבר לשקית וכל פעם כשהיא מתנפחת שיצפצף או משהו. רק לשינה... </b>

05/01/2013 | 14:09 | מאת: ליאב

הבנתי אותך לגמרי ברק. אמרתי נזילה, הכוונה לכל מקרה שהצואה יוצאת, ולא לשירותים. אם זה מנחם אותך, קרה לי כבר הכל (אני מקווה). נזילות קטנות בלילה שהספקתי לקלוט לפני שהכל יוצא. נזילות גדולות שליכלכו את השמיכה. נזילות במהלך היום (למזלי קטנות) וגם פעם אחת קרה שקמתי בבוקר, נעמדתי, ופשוט השקית (שהייתה מלאה בצואה) נפלה על הרצפה, כך שהיא השפריצה לכל עבר. אם התחושה שלך אומרת ששינה על הצד בעייתית, תמנע מכך. כמו שאמרתי, גם אצלי הדליפות וכל המקרים קרו בשינה מסוג זה. להערכתי השינה על הגב הכי טובה. לגבי שקיתגדולה יותר. היה בעבר דיון על כך, ומישהו ציין שקיימות שקיות גדולות יותר ממה שאנו מדברים עליו, שקיות בגודל השקיות בבית החולים. אתה יכול לפנות לחברה שאתה משתמש במוצריה ולשאול. החסרון היחידי הוא החלפת השקית לפני השינה ואחריה.

06/01/2013 | 11:44 | מאת: רן

תקשיב לי טוב ברק יש לי המלצה אחת עיקרית בשבילך - תחליף ציוד! הציוד של הוליסטר הוא היחיד שאין לו "נעילה" של השקית לבסיס. גם לקולופלסט וגם לקונווטק יש. עם הנעילה הזאת נראה לי הרבה פחות סביר שדבר כמו שאתה מתאר יקרה. למעשה, מכל התקלות שהיו לי (וכן, היו לי כמה, אבל לא כל כך הרבה) התקלה הכי נדירה היא הפרדות של השקית מהבסיס. מניסיון שלי, הנעילה מאוד אפקטיבית. מעבר לזה, לדעתי השקיות ה"גדולות" של הוליסטר לא ממש גדולות. לקולופלסט לפחות יש שקיות לילה שהן הרבה יותר גדולות משל הוליסטר, ומאז שאני משתמש בהן אני ישן הרבה יותר טוב בלילה. אני ממליץ לך מאוד לבדוק ולהשוות את השקיות הגדולות של כל החברות ולראות מה אתה מוצא.

06/01/2013 | 15:49 | מאת: ברק

לפני כמה שבועות כתבת שהשקית לך נתקה מהבסיס באמצע איזו הרצאה... לא נעלת טוב את הבסיס? הבעיה שלי עם הבסיסים שלך ושל הודיה (אתם משתמשים באותו ציוד, נכון?) הוא שהוא עושה לי קפלים בעור ודווקא הבסיס של הוליסטר ממש טוב על העור שלי. (אחרי שאני שם טגדרם עליו.) בנוסף (#2) אני מאוד אוהב את החגורות של הוליסטר שהן תופסות את השקית ולא את הבסיס. שהרי אם השקית מתנתקת לא עלינו אז החגורה מגינה מפני זה. אזמין היום או מחר ציוד משתי החברות עוד ואראה מה קורה.

18/03/2013 | 11:55 | מאת: סויסה יעקב

אפשר לחבר את השקית למיטה בעזרת 3 ווים ליעוץ ניתן להתקשר ל-0528856573 יעקב בכול נושא הסטומה חג שמח

מנהלי פורום סטומה - תמיכה