סירחון פנתום

דיון מתוך פורום  סטומה - תמיכה

10/12/2012 | 18:37 | מאת: מולי

שלום לכם. אני מבקש הצעות להתמודד עם תחושה של ריח רע מהבטן שלי גם כשאני אחרי מקלחת עם שקיות חדשות ובגדים נקיים. יש לי קולוסטומה ויורוסטומה. אחות הסטומה של כללית צפון מכירה את התופעה הזו. יש למישהו הצעה?

לקריאה נוספת והעמקה
16/12/2012 | 20:56 | מאת: רן

נשמע לי שיש לך בעייה באיטום :) תבדוק היטב שהשקית סגורה הרמטית, שהיא מוצמדת היטב לבסיס, ושהבסיס מודבק טוב לגוף. למשל, ייתכן שהבסיס לא צמוד טוב; במקרה זה אפשר להשתמש בטבעות אטימה ו/או בתרסיס דבק של הוליסטר כדי לפתור את זה (רק תוודא שיש לך תרסיס מסיר דבק לפני שאתה מתחיל להשתמש בדברים האלה :). אופציה אחרת היא ריח יוצא דווקא מהפילטר של השקית - במקרה זה אתה רוצה לשתמש במדבקות הקטנות שמגיעות עם השקיות עצמן כדי לחסום את הפתח של הפילטר. אם שום דבר לא עוזר ואתה לא מוצא שום סיבה לריח - הייתי שוקל לנסות ציוד אחר. לפעמים פשוט ציוד מסויים לא מתאים... בכל מקרה אני לא חושב שאתה אמור פשוט לחיות עם הריח. בהצלחה!

היי מולי, שמחה לראות שאתה כבר כותב בעצמך ומקווה שזה סימן טוב שאתה מרגיש טוב יותר. אני לא מאמינה בהגדרת ה"פנטום". אני מאמינה שיש מצבים שהריח באמת נודף החוצה. יש לי ימים שאני ממש מריחה ריח ויש ימים שממש לא. לדעתי זה קשור הרבה גם במה שאוכלים. למשל, זמן קצר אחריי ניתוח החלטתי לקחת שמן דגים. אומגה 3 זה חשוב, בריא וכו'. בכל אופן לא תיארתי לעצמי עד כמה זה נודף ומסריחחחח ברמות שאי אפשר לתאר. לקח לי זמן עד שהבנתי שזה מהשמן דגים, אבל עד שהבנתי זה שיגע אותי. לא משנה אם הבסיס והשקית היו חדשים, אם הייתי אחריי מקלחת, הריח היה שם בעוצמות קשות. ככה זה נמשך כ 3 שבועות עד שבבירור עם עוד בעליי סטומה מפורום אחר נפתרה התעלומה והם הסבירו לי שמניסיונם, הריח הוא בגלל שמן הדגים. ברגע שהפסקתי לקחת, הריח נעלם. בכל מקרה עדיין יש לי ימים שאני מריחה ריח מדי פעם, אבל רוב הזמן אני לא מריחה כלום. מה שכן, שמתי לב שכשאני מפריזה עם גבינה צהובה, זה דיי נודף מהשקית והריח שלה ממש לא משו p: זה יכול להיות קשור גם לתרופות מסויימות שלוקחים, אבל באמת שאין לי מושג לגבי זה. וכמו שרן אמר, אולי משהו בהדבקה לא אטום לגמריי. מקווה שהעניין יעלם מהרה, כי באמת, כרגע וכבר תקופה ארוכה שלא קורה לי מצב כזה, רק אולי בימים נדירים.

23/12/2012 | 20:55 | מאת: מולי

שלום לך הודיה. ההגדרה שלי לסירחון פנתום היא זו: את מרגישה מסריחה. בן זוגך מכניס את אפו לצוארון שלך ומתמוגג מהריח הנפלא שלך שהוא יכול ליהנות ממנו כיוון שלא שמת בושם ולא מנטרל ריחות. את מכניסה את אפך לצוארון שלך ולא מצליחה לזהות שום סימן לריח רע. ואחרי כל זה את ממשיכה להרגיש מסריחה. סירחון הפנתום נעלם לאיטו כשהתקלות נעשות נדירות. היום הוא היום השביעי שהיורוסטומה שלי מחזיקה ועכשיו אני יכול לספר איך אני מחבר את המגינים. הכוונה שלי היא שפעם בשבוע אחליף את שני המגינים ובין החלפה להחלפה לא אצטרך לדאוג לכך שהם יתפרקו. אני עובד עם ציוד הוליסטר ובינתים טוב לי אתו.את מגן הקולוסטומה אני מחבר כך: מגלח ומנקה היטב את העור גם משאריות הדבק עם מגבון להסרת דבק מים עם מעט סבון מים נקיים ומייבש. מורח מגבון חיזוק דבק של קונווטק - הם יותר טובים מהמגבונים של הוליסטר. אני מורח שנים כדי שיהיה מספיק חומר. על זה אני שם טבעת אטימה 79530. הסטומה שלי שקועה. יותר מחצי סיבוב היא בולטת כמה מ"מ מהעור ושאר הסיבוב היא שקועה מאוד. הסטומה יותר קטנה מהטבעת ואני שם את הטבעת כך שהיא תהיה כמה שיותר רחוקה מהאזור השקוע. על הטבעת אני שם מגן קנווקס 34630. אני מחמם את המקום כחמש דקות עם היד ומשתדל לחבר מיד את חגורות הסטומה כדי שיגנו על המגן עד שהדבק מתקשה. מתחת לחגורות הסטומה אני לובש חגורת בד עם שני חריצים הנסגרת עם סקוטש. על החגורה משני הצדדים יש טבעות גומי שאני מחבר אליהן את קצוות השקיות. כך המשקל יושב על החגורה ופחות על המגן. את היורוסטומה אני מחבר כך: מנקה כמו בצד שני רק פה אחרי שהאזור נקי אני מחכה שהסטומה תרוקן שתן ואז אני מסיים את הניקוי ומדביק. אחרי מגבון ההדבקה אני שם נקניק עבה של פסטה מסביב לסטומה, מורח את הפסטה היטב עד קבלת שכבה דקה של פסטה מהסטומה עד 4-5 ס"מ מסביבה. על זה אני שם מגן קונווקס 34622 שהחור שלו גדול מהסטומה כך שהשולים שלו יהיו היטב בתוך הפסטה.

מנהלי פורום סטומה - תמיכה