סגירת הסטומה

דיון מתוך פורום  סטומה - תמיכה

14/11/2012 | 08:11 | מאת: לילי פיינטוך

אני מודעת לכך שהפורום מטפל יותר בבעלי הסטומה, אך אני חייבת עזרה וייעוץ. אמי בת 74 ועברה לפני 4 חודשים ניתוח לסגירת סטומה, זאת לאחר התערבות אונקולוגית שבעקבותיה היתה סטומה במהלך של כמעט שנה. הבעיה היא שאמי מיום סגירת הסטומה משלשלת בצורה דרסטית ואני לא מוצאת מנחה או רופא שיעזור לנו להתמודד עם הבעיה. אני מודעת לכך שמדובר בתופעת לוואי אבל לא סביר בעיני שקיימים שלשולים בלתי פוסקים 4 חודשים ואין מה לעשות. אשמח לשמוע על הפנייה לתמיכה או רופא שמכיר הנושא. נכון להיום הבאנו אותה גם לכירורג וגם לגסטרונום אבל לשניהם לא היה ממש מה לעזור. אני מחפשת רופא שזה ההיתמחות שלו. אשמח לתגובה מהירה.

לקריאה נוספת והעמקה

היי לילי, אני זוכרת אותך. מאחלת רפואה שלמה לאמא בקרוב. הפורום דווקא בהחלט מיועד גם לבעלי סטומה לשעבר, בעלי פאוץ', או כל אדם שעבר ניתוח מעיים כלשהו - הכל קשור למעיים ומערכת העיכול. האם רופא הגסטרו ניסה לטפל באמצעים שמאטים את קצב המעיים, כמו אימודיום, סיבים? כמה מהמעי הוצא בניתוח? יש עדיין מעי גס? מה מצב הרקטום? האם יש עניין של חוסר שליטה? מה היא בדר"כ אוכלת? אולי כדאי לנסות להרכיב תפריט שיכלול מאכלים שעוצרים, כמו אורז, תפו"א, פסטות, לחם, בננות. תני לי קצת יותר פרטים. כדאי גם לנסות לפנות לרופא גסטרו נוסף. ממליצה מאוד על ד"ר קרבן בחיפה. אני אישית לא מכירה הרבה רופאים ואין לי הרבה המלצות, אבל מקווה שאולי עוד אנשים יגיבו וימליצו על רופאים נוספים, עצות להתמודדות עם השלשולים.

14/11/2012 | 13:03 | מאת: זואי

חוץ מהשאלות הטובות של הודיה, השאלה שלי היא האם באמת מדובר בשילשול או בריבוי יציאות? לצערי - לקח לי הרבה זמן עד שדברים הסתדרו אצלי מבחינת יציאות. בעבר שיתפתי כאן בתיסכוליי, שאחרי סגירת הסטומה אין לי מנוחה או שקט. הייתי מבלה בשירותים הרבה יותר בלי הסטומה מאשר איתה. הייתי הולכת לשירותים 20 ואף יותר פעמים ביום. לפעמים גם 6 פעמים בשעה אחת! אחרי הרבה מאוד חודשים ככה. וזה מייאש בטירוף, אני יודעת.. פניתי לרופא המנתח (הפרוקטולוג) והוא לא ממש נתן לי מענה. הוא הפנה אותי למומחה גסטרו שפשוט העיף אותי ממנו (כנראה היה לו יום ממש רע) ובסופו של דבר נשארתי לבד להתמודד עם המצב. השתמשתי באימודיום, באישור כירורג נוסף. הכי הרבה הגעתי ל 4 אימודיום ביום. התזונה שלי כללה מזון שעוצר, כפי שהודיה כתבה - ברמה יומיומית וזה היה בנוסף לאימודיום... אצלי - הזמן פשוט עשה את שלו. וכאמור, הרבה זמן. אני לא יודעת איך לנחם או לעזור, רק יודעת שמקרים כאלה קורים וצריך הרבה אורך רוח. רופאיי אמרו לי שלוקח למעי כשנתיים להשתקם. אני היום שנה וקצת אחרי סגירת סטומה ובהחלט מרגישה שיפור משמעותי. מאחלת לאימך שהזמן יוכיח את עצמו. שולחת לה הרבה כוחות להתמודד עם התיסכול הנורא שבמצב הזה. הרי הגענו לסגירת סטומה.. אבל וואללה... סגירת הסטומה היא לא סוף הדרך מסתבר. ליבי איתה ובאמת באמת - צריך סבלנותתתתתת.

15/11/2012 | 12:43 | מאת: להלהלה

1. לפני הניתוח סגירה עשית תרגילים לחיזוק הטונוס של השריר? הכירורגית אומרת שאם אני אקפיד יהיה לי הרבה יותר קל לשלוט על היציאות 2. כמה כרתו לך מהמעי וכמה נשאר לך מהרקטום והסיגמא? 3. כמה זמן לקח לך עד שרמת היציאות התאזנה ברמה מספיקה בשביל לחיות חיים רגילים? (לנהל מערכת יחסים, ללמוד/לעבוד)

מנהלי פורום סטומה - תמיכה