עדכון מבית החולים

דיון מתוך פורום  סטומה - תמיכה

10/08/2012 | 21:38 | מאת: רענן

היי(: עברתי השבוע את ניתוח הסטומה שהיה אמור להיות הסטה בלבד ואחכ הייתי מבצע (אם היומירה לא הייתה עוזרת) עוד ניתוח לתיקון כיס השתן בו הייתה לי פיסטולה. אבל בזמן הניתוח ראו שאפשר לתקן את זה עכשיו וכך עשו, אז לסיכום והוספה: כרתו לי 20 סמ מהמעי. תפרו כמה חלקים בכיס השתן. שמו לי אליוסטומי שאמור להיות זמני. ביומיים הראשונים כאב לי נורא והצלחתי רק לשבת בעזרת האחיות פעם אחת וזהו. אחכ הצלחתי ללכת קצת קצת במסדרון ומאז זה מעט משתפר. (עדיין לא לא כואב לגמרי אבל טוב יותר) יש לי שדכני תפרים מאזור המפשעה ועל קצת מעל הפופיק. בנוסף לניקוז שגם כואב לא מעט. בימים האחרונים הסטומה התחילה לעבוד. בהתהתללה הוציאה מעט ואז תחילה לשחרר נוזלים מימיים כאילו אין מחר. אתמול בפןקס קמתי באמצע הלילה (לא ממש בפוקס. אני לא ישן המון ןרוקנתי את כולה לפני שהתפוצצה. עכשיו חיברתי נקז של קטטר (שגם אותו יש לי) לשקת סטומה. עכשיו האמת התחלתי קצת לאכול פה ושם ואז היצירות היו פחות מימיות. אבל כל פעם שהסטומה עובדת אני מרגיש את זה חזק וזה כואב לא מעט. לא נותן לי מנוחה. אני גם לפעמים מרגיש כאב חד כשאני קם מהמיטה נגיד. לפעמים אני מרגיש שאני חייב לתת צואה דרך פי הטבע אבל אני לא יכול להתאמץ וגם רבע שעה כורע ברך ליד השירותים לא הועילו בדבר. רק פעם אחת יצאו כמה טיפות ואולי מנת גז אחת קטנה. זה נורמלי? הכאבים לפני פעילות הסטומה וכאילו שאני צריך לחרבן? היא גם הרבה פעמים עושה קולות שעלולים להיות מביכים בחברה. קראתי שיש משתיק קול. מה זה בדיוק? גם ממומן על חדי הקופה? המון תודה וסליחה על הטעויות אם יש. אני באייפון מבית החולים. (: רק בריאות!

11/08/2012 | 00:02 | מאת: רענן

במשך 4 או 5 השעות האחרונות הסטומה שלי הוציאה כ-0.8(!!!) ליטר. הרוב מיימי מאוד חוץ מלפעמים קטעים קטנים של שאריות או קצת עיכול של אוכל. מה יהיה עם זה? הרופא אמר שאם יהיה יותר מליטר ביום אקח אמודיום. אבל אני חא רוצה חצי שנה להיות על תרופה כזו. אם הסטומה לא הייתה מחוברת לשקית של קטטר אז הייתי צריך לקום איזה 3 פעמים בלילה לרוקן אחרת היא תתפוצץ. מה הגודל של שקיות לילה? (עכשיו אני על שקית שקופה של בית חולים). אוף):

11/08/2012 | 13:30 | מאת: ליאב

דבר ראשון שמח לשמוע שהכל עבר בסדר וסידרו מה שיכלו. לגבי יציאות הסטומה, היציאות הראשונות של הסטומה הן רבות ומימיות במיוחד וזאת בגלל הטראומה שהמעיים שלך עברו. זה צפוי להשתפר בעתיד, ובמיוחד כשתתחיל לאכול סדיר (תוכל גם לאכול מאכלים מעכבי יציאה שיתרמו לכך). כך שממש אין לך מה לדאוג. הכמות שציינת דרך אגב, תקינה גם כן, למיטב זכרוני הסטומה שלי הפרישה כ-2 ליטר בפעם הראשונה שהפרישה. אך הסכנה היא התייבשות, ולכן עדיף בהתחלה לקחת אימודים. גודל השקיות בהן הרוב משתמש קטן בהרבה, אך קיימת אופציה לשקית מסוג זה של בית החולים. כאמור, היציאות שלך אמורות להשתפר בצורה ניכרת. התחושות שאתה מתאר גם כן נורמליות. לעיתים יש תחושה כאילו יש צורך ללכת לשירותים כאילו הכל כרגיל, מה גם שלפעמים באמת צריך (החלק המנותק ממשיך להפריש מעט- לא צואה). עם זאת, אני לא חושב שיש קשר לפעילות של הסטומה עצמה, אולי זה משהו מנטלי יותר. לבעלי סטומה שעתידים לחבר אותה בעתיד מומלץ לאמן את שריר פי הטבעת על מנת לשמור עליו כשיר, אז אל תהסס ללכת לשירותים ולשבת שם 15 דקות. לגבי הקולות, אם אני לא טועה המשתיק הוא לבעלי קולוסטומי, אך אולי מישהו יתקן אותי. מאחלה הרבה בריאות,ליאב.

אז קודם כל שמחה באמת לשמוע שהניתוח עבר בשלום! ההחלמה באמת לא קלה, סה"כ כריתה של חלק מעי זה לא פרוצדורה פשוטה. ההחלמה לוקחת מספר שבועות וגם למעיים לוקח זמן להסתגל, לכן כמו שליאב אמר, לא להיבהל, היציאות בהתחלה הן מיימיות ורבות, אבל עם הזמן זה מתמתן. לגבי הרעש, אני יודעת, זה מהההה מביך..... אבל ממש ממש אין לך מה לדאוג, זה ככה רק בשבועיים מקסימום שלושה ראשונים. גם הסטומה שלי הרעישה כמו חצוצרה ממש בשבועיים הראשונים ונורא נלחצתי שככה זה יהיה תמיד ולא אוכל להיות בכלל בחברת אנשים. אבל ממש אין לך מה לדאוג. אחרי שבועיים בד"כ הסטומה הופכת לגמריי שקטה. שלי שקטה לגמרי 99% מהזמן!! לאט לאט הכל יסתדר. רק תקפיד בחודשים הקרובים על דיאטה דלת סיבים! ואל תשכח ללעוס את האוכל טוב טוב! ולשתות הרבה!! לגמרי נורמאלי באיליאוסטומי זמנית שיהיו הפרשות גם מפי הטבעת. חלק המעי שם עדיין מפריש - מייצר מיצי עיכול, לכן בעלי סטומה זמנית הולכים מדי פעם לשירותים בצורה ה"רגילה". זה לא צואה, זה ריר שמופרש. אז לא לדאוג לגבי זה! אם אתה צריך לקום כ"כ הרבה בלילה, אז בהחלט לבקש שקית גדולה יותר ללילה! תחזיק מעמד!! לאט לאט הכל ישתפר - הכאבים יעברו, המעיים יתמתנו ובתקווה גדולה שהניתוח ימלא אחר הציפיות והפיסטולה/אבצסים יתרפאו!! תמשיך להיות אופטימי! ותמשיך לעדכן אותנו!!

מנהלי פורום סטומה - תמיכה