סליחה על הנדנוד, אבל האם מישהי כאן טובלת במקווה?

דיון מתוך פורום  סטומה - תמיכה

15/07/2012 | 20:40 | מאת: חדשה בעסק

איך טובלים עם סטומה? קראתי באיזשהו אתר שצריך לשים פד גזה בקצה הסטומה ולטבול אחרונה... איך זה בפועל?

לקריאה נוספת והעמקה

זו המטרה, שייכנסו כמה שיותר אנשים וישאלו כמה שיותר שאלות. אחרת, בשביל מה פתחנו פורום..? רק הייתי רוצה שייכנסו גם כמה שיותר עונים.... אולי בעתיד יהיה יותר פעיל כאן. בכל אופן, אני ממש לא יודעת להגיד לך. אני לא נשואה ולא טובלת, אבל אולי אנסה לברר בשבילך, בע"ה ב"ל. יש לך רב שאת יכולה לשאול אותו?

16/07/2012 | 12:52 | מאת: חדשה בעסק

לצערי אין לי רב שאוכל לשאול אותו, אבל חשבתי להתייעץ עם הבלנית, מקווה שהיא כבר נתקלה בבעלת סטומה, או שהיא תפנה אותי לרב.

16/07/2012 | 20:44 | מאת: טלטול

איזה קטע הזוי!! האמת שאני לא דתיה ולא נשואה (או קרוב לזה).. אבל הייתי לא מזמן עם חברה והמחשבות כבר רצו קדימה.. אז מבדיקה זריזה באינטרנט זה מה שמצאתי: אישה עם קולוסטומיה תנקה היטב מסביב הפיום ולאחר מכן תטבול ורצוי שתיכנס אחרונה.לא להיכנס עם השקית. אישה עם איליאוסטומיה תנקה היטב מסביב הפיום ותכניס טמפון לתוך הפתח והחוט ישאר בחוץ או תכניס גזה לתוך המעי כשחלק מהגזה בולט קצת החוצה שתוכל אח"כ להוציאה. אין כל סכנה שהפיום והמעי יהיו במגע עם המים. יש להיזהר שהגזה או החלק של החוט שנשאר בחוץ יהיה רפה כדי שהמקום יהיה ראוי לביאת מים, ולא לטבול עם השקית. חייבת לטבול אחרונה. נשמע קצת מורכב. אני אישית לא הכנסתי לעצמי שום דבר דרך הפתח אבל כן עברתי מאין קולונוסקופיה דרך הסטומה כך שהגיוני שהפתח מתרחב מספיק להכניס טמפון (ממש כמו במקום אחר). לא נראה לי שמישהי תתן לך להכנס עם השקית כי זה מהווה חוצץ אבל הכי בטוח לשאול את הבלנית במקווה שאליו את הולכת.

אני לא רואה את עצמי איי פעם תוחבת איזשהו משהו לתוך הסטומה...... אין מצב! אני מתה מפחד לעשות את זה. גם כשזמורה עשה לי בדיקה עם האצבע לתוך הסטומה זה גרם לה לשקוע פנימה עוד יותר מה שהוביל לדליפה נוראית יום אחרי. וגם פשוט לא נעים לי הרעיון של לתחוב טמפון לסטומה :( קיוויתי שמחר הוא יגיד לי שפשוט נכנסים עם השקית כשהיא ריקה וזהו.

17/07/2012 | 00:08 | מאת: אודי

לא הייתי מנסה את האמור, נשמע לי מיותר.

17/07/2012 | 11:36 | מאת: זואי

אחד הכללים הראשונים ביחס לסטומה הוא שהכנסת דברים לתוך הסטומה (אצבע, מקלון לניגוב אזניים, פד גזה ובטח ובטח טמפון) אסורה בתכלית האיסור ומסוכנת. היחיד שיכול לעשות דברים שכאלה הוא רופא המומחה בנושא (כפי שכולנו מכירים מהבדיקות אצל הכירורג). זה עכול לגרום לטרומה מקומית לסטומה (שקיעה...), זה יכול לגרום לכאבים מיותרים (!!!) וכו'. כתוב שם שהם התייעצו עם רופא אך זה לא נשמע לי רציני מספיק. כל שכן, מי שיש לה אילאוסטומיה פעילה (שזה רב בעלי האילאוסטומי...) דחיפת פד גזה או טמפון לא תעזור שכן הסטומה מאוד פעילה וצואה תצא... בעיני, כל בעלת סטומה המעוניינת בטבילה צריכה לפנות באופן אישי לרב ולרופא הכירורג שלה ורק לאחר שהרב ידבר עם הרופא ובהתאם למטופלת,לסטומה שלה ולמצבה יקבעו החלטה משותפת. במקרה האישי שלי, לו הייתי מיישמת את ההמלצה באתר זה הייתי ממש מסכנת את עצמי. בעיני זו תשובה חסרת אחריות להיות מפורסמת כך שכן זה יכול ממש לסכן מישהיא שתסמוך על תשובה זו ותפעל לפיה ללא שהתייעצה על כך עם הרופא שלה שמכיר אותה ואת מצבה. אני דווקא הייתי מפנה שאלה שכזו לרב פיהרר שכן נוסף ליכולת ההילכתית הברורה (מהיותו רב) יש לו גם ידע רפואי נרחב ביותר ואני חושבת שהוא אחד הרבנים היחידים שבאמת הינו בעל הידע הרפואי המספיק להבין את משמעות הכנסת טמפון/פד גזה או כל חומר אחר לתוך הסטומה ואת מסוכנות העניין ובאמת יוכל לתת תשובה מתאימה (או יוכל להתייעץ עם רבנים נוספים תוך שהוא נותן את הרקע הרפואי המלא והמדוייק).

מנהלי פורום סטומה - תמיכה