עזרה - שבוע אחרי הניתוח - והמעי כאילו ברח

דיון מתוך פורום  סטומה - תמיכה

14/07/2012 | 00:35 | מאת: איריס

היי, כבר כתבתי בעבר עם המחשבות והלחץ והכל. אז ב-4.7.12 ואתמול שוחררתי הביתה. יש לי כבר אקזמה ופטריה קלה באזור הסטומה, אבל עם זה אסתדר. בינתיים כשהתקלחתי עכשיו, ראיתי שהבסיס (של הולסיטר)הוא ממש רחוק והמעי כאילו ברח בפנים. הייתי צריכה ללחוץ ממש חזק על הבסיס (ולהכאיב לעצמי) כדי שהמעי יצא על מחוץ לבסיס והוא מיד חזר בפנים. האם זה בסדר? מה זה אומר? אשמח לכל תשובה, מאחר ועד יום ראשון אני גם לא יכולה לפנות לאחות סטומה לשאול אותה.

לקריאה נוספת והעמקה
14/07/2012 | 15:06 | מאת: ליאב

היי איריס, אני אישית לא נתקלתי בבעיה כזאת. כן שמעתי על אנשים שהסטומה שלהם הייתה שקועה בפנים, למיטב זכרוני זאת לא בעיה אקוטית. יש מגוון רחב של ציוד סטומה, הבסיס שלדעתי את צריכה להשתמש בו הוא בסיס קעור, אולי זה יעזור נגד בריחת הסטומה. רפואה שלמה ומהירה.

14/07/2012 | 15:37 | מאת: איריס

היי, ליאב - תודה על תגובתך. בינתיים במהלך הלילה הסטומה ניתקה (השתחררה) בצד עליון שמאלי היכן שהיא יושבת על התפרים ונזלה לי. הייתי צריכה להחליף הכל למרות שרק ביום חמישי טרם שחרורי הדביקה לי אותה אחות הסטומה בבית החולים. ולצערי, כנראה שכשעשיתי זאת לפנות בוקר,לא הדבקתי את הבסיס כל כך טוב ובצד אחד הדבק והפסטה לא תפסו והיא נזלה שוב. אני צריכה כנראה ללמוד את נושא ההדבקה ולהקפיד עליו יותר טוב, מבלי לרחם, בגלל הפצעים וכל מה שיש מסביב. מקווה שבפעם השנייה עשיתי זאת טוב יותר. כרגע נראה שכן. אני עוד די נרעשת מכל העניין ומרגישה כל תזוזה ותנועה ומריחה כאילו כולם מריחים, אבל שוב עניין כנראה של זמן להתרגל.

נשמע שהסטומה שלך פשוט שקעה. כן יש מצב כזה. גם אצלי היא שקעה כמה זמן אחרי ניתוח. לסטומה שקועה מומלץ להשתמש בבסיס קעור (convex) + טבעות אטימה של הוליסטר (קוד הוליסטר 7805). זה מה שאני עושה, כי בלעדיהם יהיו לי נזילות כל יומיים /: בגדול נשמע שאת עושה הכל נכון, אבל הייתי ממליצה לפנות בכל זאת לאחות סטומה, משום שחשוב דבר ראשון לקבל טיפול נכון לעור שמסביב הסטומה ולדאוג שלא יהיו שום גירויים/פצעים/פטריות ובטח שלא פצעים מדממים.. חשוב מאוד לא להזניח ולהביא את העור שמסביב הסטומה לריפוי מלא בהקדם, לכן אני חושבת שמאוד חשוב שתראה אותך אחות סטומה. אפשר אפילו להתקשר להוליסטר ולבקש שתגיע אליך אחות סטומה להדרכה, הם עושים את זה בשמחה ולגמרי בחינם! פשוט תאמרי להם שאת ממש אחרי ניתוח ולא כ"כ מסתדרת עם הציוד וההדבקה ויש הרבה דליפות ובעיות בעור. ובאופן כללי, את עדיין בשלב מאוד מוקדם אחרי ניתוח וזה מאוד נורמאלי שיש יותר דליפות ובעיות בעור בהתחלה, אז אל תילחצי. זה בדר"כ מסתדר עם הזמן ומיומנות וכו'. אבל כמובן שחשוב קודם כל לקבל טיפול והדרכה מתאימים. תתקשרי אליהם כבר עכשיו, אם אני לא טועה המוקד פועל 24 שעות ביממה, אבל לא בטוחה, תנסי. מקסימום מחר בבוקר. בהצלחה תעדכני! חוצמיזה, מקווה שהניתוח עבר בסדר וחוץ מבעיות הנזילות והעור הכל בסדר? תרגישי טוב!

14/07/2012 | 21:59 | מאת: איריס

היי הודיה, תודה רבה על התשובה המפורטת וההצעה. אכן יש לי את הפרטים של אחות הסטומה של הוליסטר באזור שלי (גלי) וכשיצא לנו לדבר איתה שבוע שעבר היא הייתה מאוד נחמדה. אדבר איתה מחר! כן, הכל עוד מאוד טרי לי ואולי מכאן גם הלחץ שלי ומאמינה שירגע בקרוב. אני עוד די סובלת מהכל....בצקות מטורפות, כאבים פנימיים וחיצוניים של הברזלים, כאבים של הפצעים שעוד קיימים באזור התחתון ודלקת בדרכי השתן וכדומה, אבל אני מאמינה שתוך כמה ימים הדברים כולם ירגעו ואז באמת יהיה לי יותר קל עם הכל. כן, בהחלט אעדכן על-פני האתר לגבי ההמשך....זה עוד גורם שמרגיע אותי, אז אנצל אותו. שוב תודה, איריס

מנהלי פורום סטומה - תמיכה