שלום לכולם, בעל סטומה חדשה

דיון מתוך פורום  סטומה - תמיכה

22/02/2012 | 21:15 | מאת: אודי

שלום לכולם, לפני שבועיים וחצי נותחתי והוסר ממני המעי הגס כולו. מאז יום שישי אני בבית ואני פשוט תשוש כל הזמן. ישן רוב היום וחסר יכולת ריכוז ועייף מאוד כשאני ער. האם זה טבעי? מלבד זה, יש לי אדמומיות מתחת לבסיס השקית שלא מגרדת ולא כואבת אלא בנקודה אחת שבה העור רגיש וכשהבסיס דבוק עליה היא כואבת מאוד. מה קורה לי, ואיך אפשר לפתור את זה? תודה על כל עזרה, אודי

לקריאה נוספת והעמקה
22/02/2012 | 22:11 | מאת: בני

וועלקאם.בטח יש לך אילוסטומי. מה היה הרקע לכריתה?האם סגרו את הפתח הקודם?אתה עוד טרי זה יכול להיות תגובה לניתוח.אני כבר שבוע שלישי ורק היום יצאתי קצת מהבית בנוגע ליש משחה שנקראת אבלומיצין שהאחות סטומה המליצה ללא סטרואידים.

23/02/2012 | 08:31 | מאת: אודי

אכן יש לי אילאוסטומה. קיבלתי אותה לבקשתי לאחר שנה וחצי של קוליטיס שלא הגיב לשום טיפול מלבד סטרואידים במינון גבוה. עדיין יש לי את הרקטום, בינתיים. מה אתה מרגיש? איזה כאבים יש לך? (צרת רבים חצי נחמה) התכוונת לאפלומיצין?

בטוחה שהיית מוכן לוותר על החברות במועדון אבל אם כבר, אז Welcome! אודי, אתה כולה שבועיים וחצי אחרי הניתוח ואחרי תקופה ארוכה של מחלה פעילה מאוד עם תרופות כבדות. ברור שאתה עייף! זה היה לא טבעי אם לא היית ככה! הגוף שלך עבר הרבה מאוד בשנה האחרונה ואתה אחרי ניתוח מהמורכבים יותר שיש לרפואה להציע. הגוף שלך זקוק לזמן להתאושש וזה אך טבעי שתהיה עייף ושתישן הרבה. תן את המנוחה לגוף שלך, הוא זקוק לה כדי להתאושש ולחזור לעצמו. עם זאת, הקפד על ישיבה (אפשר גם לנמנם בישיבה) ולא פחות חשוב, על הליכה וכמה שיותר על מנת לעזור לגוף להחלים. לגבי אזור הסטומה - כל האזור עדיין טרי ורגיש. בהחלט ייתכן שיהיו כאבים באזור, אני שבועיים וחצי אחרי הניתוח עדיין הייתי על נרקוטיקה. לגבי האדמומיות, חשוב להקפיד על טיפול נכון בסטומה ובפרט כמה דברים שאפשר לעשות במידה ונראה לך שיש מתחת לבסיס אדמומיות/גירוי: 1. להשתמש באבקה של הוליסטר 2. להשתמש בטבעת אטימה במקום בפסטה. הטבעת פחות שורפת ומכילה גם חומרים שעוזרים לעור להחלים. 3. לא להשתמש במגבונים להסרת העור או להגנה כי הם מכילים אלכוהול ורק ישרפו ויגבירו את הגירוי. כעיקרון, ישנם מגבוני הגנה של חברת ביומד (http://www.biomed-jr.co.il/) שהם מבוססי סיליקון וללא אלכוהול. הם גם אינם צורבים וגם עוזרים מאוד במניעת גירוי. החיסרון - הם לא בסל הציוד ה"חינם" ודי יקרים. אתה יכול אבל להתקשר לחברה ולבקש שישלחו לך דוגמאות, הם יעשו זאת בשמחה. 4. לוודא שאתה גוזר את החור בבסיס בקוטר המתאים. כעיקרון בתקופה הראשונה לאחר הניתוח מומלץ למדוד את גודל הסטומה מדי החלפה כיון שהוא יכול מאוד להשתנות. קטן מדי - יגרום לבסיס להתנתק עקב הלחץ, גדול מדי - ישאיר עור חשוף שיכווה מהצואה. 5. לוודא את נקיון העור, הסרת שאריות הפסטה ושאריות הצואה מהעור וייבוש טוב של העור לפני ששמים שוב בסיס. אחרת רק זה יכול להיווצר גירוי. 6. אם מורידים שערות - עדיף להשתמש בקרמים להסרת שיעור ולא בסכין גילוח שיכול לגרום בעצמו לגירוי של העור.

מנהלי פורום סטומה - תמיכה