בארוטראומה אוזן שמאל

דיון מתוך פורום  רפואה היפרברית וצלילה (טיפול בתא לחץ)

01/11/2018 | 15:41 | מאת: יעל

ד"ר יהודה שלום, הנני פונה אליך לקבלת חוות דעת נוספת על טיפול נוסף/ משלים לבארוטרומה באוזן עקב צלילה. האירוע התרחש במהלך צלילה שגרתית לפני כשלושה שבועות בעת העמקה ורק לאחר יציאה מהמים הבחנתי בכך שהאוזן סתומה. בנוסף איבדתי שיווי משקל והייתה לי סחרחורת. לא יחסיתי לזה משמעות תחילה ולכן פניתי למיון רק לאחר כחמישה ימים. ניתן לי טיפול בפרדניזון במינון של 60 מ"ג במשך 8 ימים ולאחר מכן הפחתה הדרגתית של 5 מ"ג כל יום. כעת, לאחר שסיימתי את הטיפול (השבוע) יש שיפור משמעותי אך עדיין השמיעה אינה מושלמת. הנני סובלת מטינטון ולחצים באוזן. אני לא מצליחה לצרף את תוצאות בדיקות השמיעה טרם האשפוז, ביום השחרור והיום (01.11.18). אשמח לקבל מייל לשליחה האם להערכת מתן סבב נוסף של סטרואידים הינו יעיל? האם הזרקות או תא לחץ יועילו? או שמה זה המצב הכי אופטימלי שניתן להגיע אליו ? תודה

לקריאה נוספת והעמקה
01/11/2018 | 15:42 | מאת: יעל

.

שלום לך יעל, תשובה לשאלותיך ניתן לתת אך ורק לאחר תחקור מדויק של הצלילה הסימנים וזמן הופעתם וכמובן בדיקת רופא א.א.ג.! אם אכן האבחנה היא ברוטראומה - חבלת לחץ, הטיפול העיקרי הוא עם טיפות אף וטיפול אחר המפחית גודש, בדרך כלל אין צורך בסטרואידים. טיפול בתא לחץ לא יועיל במקרה זה ואף עלול להחמיר. אם לא מדובר בברטראומה אלא חשד לבעיית דקומפרסייה של אוזן פנימית אזי טיפול בתא לחץ הוא הטיפול היעיל. במידה ויש עדין ירידה בשמיעה וטינטון ממליץ לפנות בהקדם לרופא א.א.ג שהוא גם רופא צלילה. תמצאי כאלה במחלקת א.א.ג בבית החולים כרמל שבחיפה. דר' יואב יניר, פרופ' אילנה דואק, פרופ' שצ'ופק.

10/01/2023 | 00:00 | מאת: דניאל חיים רחמים

אני מרגיש שאני הולך כבר למות מברוטראומה ולא מוצא רופא מטפל יש לך המלצה . בכל שינוי גובה הלחץ גבר בנסיעה ברכב ,עליה במעלית עד 3 גג 4 קומות זה כבר בלק אווט ,בנוסף יש פרקוסים ירדתי לכיסא גלגלים אחרי אחד הפרקוסים שנמשך כארבעים דק ,היום אני אחרי נסיעה לירושלים ועצרתי בשומרון ויש לי גרד ופצעים מוזרים על העור בנוסף לכאבים ולדיליי שיש לי בתגובות . כמובן תסמין ראתי ולחץ בחזה גם יום ויומיים אחרי הנסיעות ממש חלש מרגיש שהולת למות ומחזיק מעמד רק בזכות עישון קנאביס שמחזיר אותי לחיים . אשמח להמלצה למי לפנות במיון משחררים אותי כל פעם מחדש אין לי כבר,כסף מיותר ומפחיד לצאת לבד מהבית שמע אפרקס ושוב יקחו אותי לבית חולים ברגע שהעבד הכרה ובבית חולים יגידו שזה לא קשור מצאו שאין לי תגובה בעור התוף בשמאל לגמרי ויש מים בסינוס ,באוזן ימין לא ככ עובד ומרגיש לפעמים אחרי רעש חזק שיוצא לי מים מהאוזן או בשינוי גובה ולפני ואחרי גשמים מרגיש כמו בריצה בשפה בשכיבה תוך כדי מנוחה . מה אני עושה ,לא בא לי למות ואני מרגיש שזה מגיע .

מנהל פורום רפואה היפרברית וצלילה (טיפול בתא לחץ)